Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam w szkole uczennice z cukrzycą typu II. Chcę zakupić rewerek treningowy stacjonarny( do postawienia w klasie i używania przez uczennicę w przypadku skoku poziomu cukru). Jakie certyfikaty powinien posiadc ten sprzęt?
Przepis § 8 ust.3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach ( Dz.U.z 2003r. Nr 6 poz.69 z późn.zm.) stanowi, że szkoły lub placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty lub certyfikaty. Atest to zaświadczenie stwierdzające, że jakiś produkt jest bezpieczny dla użytkowników i może być dopuszczony do sprzedaży. Natomiast certyfikat to dokument stwierdzający zgodność wyrobu z deklarowanymi przez wytwórcę lub określonymi w przepisach bądź normach właściwościami. W wieloczęściowej normie PN-EN 957 zawarto wytyczne dotyczące stacjonarnego sprzętu treningowego. Jest ona systematycznie nowelizowana przez Komitet Techniczny ds. Sportu i Rekreacji. Wieloczęściowa PN-EN 957 zawiera część: PN - EN 957-1:2006 Stacjonarny sprzęt treningowy. Część 10: Rowery treningowe ze stałym kołem lub bez wolnego biegu, dodatkowe szczególne wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.z 2003r. Nr 6 poz.69 z późn.zm.).
2. Ustawa z dnia 12 grudnia 2003r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tekst jedn.: Dz.U.z 2016r. poz.1332).
3.Polska Norma PN – EN 957 Stacjonarny sprzęt treningowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje zaostrzyć kwalifikacje wymagane od nauczycieli już od roku szkolnego 2015/2016. Czy w związku z planowanym wymogiem nauczyciele pracujący w szkole podstawowej bez wykształcenia wyższego tracą pracę, czy dotyczyć ma to tylko nowo zatrudnianych nauczycieli?
- Mam pytanie dotyczące rozliczania dotacji w Niepublicznym Przedszkolu. Konkretnie chodzi mi o rozliczanie wynagrodzenia kucharki i zakupu produktów spożywczych do przygotowywania posiłków, jak również zakupu wyposażenia kuchni. Czy możemy to rozliczyć z dotacji? Opłaty wnoszone przez rodziców są podzielone na dwie części: czesne i wyżywienie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia, może być wyznaczony na kierownika lub opiekuna wycieczki czy imprezy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany języka angielskiego z wykształceniem wyższym magisterskim i przygotowaniem pedagogicznym chce ukończyć kurs kwalifikacyjny oligofrenopedagogiki organizowany przez niepubliczny ośrodek kształcenia nauczycieli. Czy ukończenie takiego kursu da mu kwalifikacje do pracy jako nauczyciel współorganizujący kształcenie w klasie integracyjnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w stosunku do nauczyciela, na którego wpłynęły oficjalne skargi ze strony uczniów i rodziców. Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe