Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy arkuszy ocen dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Uczniowie mają założone arkusze ocen przed zmianą wzorów gdzie nie ma podziału na 4 zakresy: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się itd. Co należy w takiej sytuacji zrobić? Czy można zmienić kolejną stronę arkusza z nowego wzoru, czy uzupełniać na starym arkuszu (świadectwo jest wypisywane na nowych)?
Na podstawie § 53 ust. 7 pkt 2 i ust. 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2018 r., poz. 939 ze zm.) w szkole podstawowej do dotychczasowego arkusza ocen należy dołączyć arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 37 lub 46 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, przeznaczone dla uczniów z ww. niepełnosprawnościami, które będą razem stanowiły integralną całość.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczen z przedmiotu ma 2 oceny cząstkowe, ale nieobecności ucznia na zajęciach przekraczają 60%. Czy uczeń ma być nieklasyfikowany z tego przedmiotu? Jeśli tak, to czy uczeń musi zdawać egzamin klasyfikacyjny po I semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację prawną dotyczącą kierowników wycieczek szkolnych. Czy nauczyciel jadący na wycieczkę z młodzieżą musi mieć ukończony kurs kierowników wycieczek?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i szkole branżowej? Przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności. Proszę o podanie aktualnej podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy konieczne są zmiany w statucie szkoły dotyczące prowadzenia konferencji RP online? Nie wprowadziłam ich, wychodząc z założenia, że nie narzuca się w statucie formy zebrań RP. Czyli w domyśle, może to być forma stacjonarna lub online.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1.Proszę o wzór sprawozdania za I semestr 2010/2011. 2.Czy ocena opisowa za I semestr powinna być umieszczona w dzienniku?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe