Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy częstości wykonywania badań sanitarno-epidemiologicznych u nauczycieli i pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w szkole. Jak często powinno się je wykonywać? W rozporządzeniu spotkałam się z określeniem, że w trzech przypadkach: zaczynając pierwszą pracę, po przebytej chorobie zakaźnej oraz u kolejnego pracodawcy. Jeden lekarz medycyny pracy twierdzi, że co dwa lata, drugi, że co rok. Pytam o podstawę prawną, ale nie uzyskuję odpowiedzi. Jak to powinno być właściwie?
W art. 10 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2013 r. poz. 947, z późn) jest delegacja ustawowa dla ministra właściwego do spraw zdrowia do określenia w drodze rozporządzenia terminów przeprowadzania badań dla celów sanitarno – epidemiologicznych, ale ponieważ rozporządzenie nie zostało wydane, ani ustawa nie uprawnia lekarza medycyny pracy do ustalania terminu kolejnego badania, badanie wykonuje się przy każdym przyjęciu do pracy oraz po przebytej chorobie lub gdy ewentualnie zajdą inne okoliczności mogące świadczyć o możliwości zakażenia (np. epidemia w jednostce oświatowej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dnia 14.10.2020 r. drogą mailową otrzymałam wiadomość o następującej treści – poniżej przedstawiam kopię tej wiadomości:
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) wnosimy o udostępnienie informacji w zakresie: -udostępnienia listy imion i nazwisk oraz stanowisk pracowników szkoły, którzy w 2019 r. oraz 2020 r. otrzymali premie, dodatki, nagrody oraz wysokości kwotowe w odniesieniu do każdego z pracowników oraz informacji o tym, jakie osiągnięcia w pracy zawodowej stanowiły podstawę przyznania tej nagrody, premii, dodatku – w odniesieniu do każdego pracownika samorządowego. -imiennego wykazu osób zatrudnionych w szkole na wszystkich stanowiskach w oparciu o wszystkie formy zatrudnienia (umowy o pracę, umowy o dzieło, umowy zlecenia). W zestawieniu prosimy podać datę zatrudnienia wraz z informacją o otrzymywanym wynagrodzeniu miesięcznym. W naszym zainteresowaniu jest pozyskanie informacji z okresu od 1.01.2019 r. do dnia odpowiedzi na wniosek.
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie następującej kwestii: czy mam obowiązek udostępnić wszystkie informacje zawarte w mailu, czy mam obowiązek odpisania ma maila, który nie zawiera pełnych danych (nie ma podpisu), jedynie adres mailowy. Moja obawa wynika z obecnej sytuacji w kraju, gdzie do szkół wysyłane są maile fałszywe. Kolejna obawa dotyczy celu i zasadności przekazanej informacji. Czy mogę się zwrócić z zapytaniem do otrzymanego adresata maila o podanie więcej danych (tj. osoby reprezentującej podanej „Organizacji”)? Jaki termin obowiązuje mnie na ewentualną odpowiedź, czy niedziele i soboty się wliczają do trybu naliczania czasu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W regulaminie ZFŚS w szkole jest zapis mówiący, że do Komisji powołuje się 3 przedstawicieli z nauczycieli, po 1 przedstawicielu administracji i obsługi oraz przedstawiciele związków zawodowych funkcjonujących w szkole. W grudniu kończy się 4 letnia kadencja i w okresie kadencji komisja poszerzyła się z 2 związkowców do 6 (każdy związek jest oddzielny z siedzibą po całej Polsce - czyli odrębne związki). Komisja liczy obecnie 11 osób, choć czynnych tj. działających tak naprawdę 7.Czy w komisji oprócz związkowców ponadto powinni być dalej przedstawiciele nauczycieli, administracji, obsługi? Dodam, że związkowcy to nauczyciele, a uważam, że obecna komisja jest za duża. Dodatkowo informuję, że w szkole pracuje razem z obsługą i administracją 123 osób.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam, zwracam się z prośba o udzielenie informacji czy pracownikowi (nauczycielowi), który w styczniu bezpośrednio po urlopie macierzyńskim skorzystał z zaległego urlopu wypoczynkowego i otrzymał dofinansowanie z ZFŚS (TZW. WCZASY TURYSTYCZNE)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyglądają procedury dotyczące przechowywania dzienników? (jak długo i co potem z nimi zrobić)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy frekwencja z nadobowiązkowych zajęć wychowania do życia w rodzinie wpływa na ogólną frekwencję semestralną? Czy należy prowadzić ten przedmiot w oddzielnym dzienniku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe