Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy zatrudnienia pomocy czy też asystenta nauczyciela dla uczennicy klasy I szkoły podstawowej w szkole ogólnodostępnej. Byłaby to osoba dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w sprzężeniu z niepełnosprawnością ruchową. Bardzo proszę o poradę dotyczącą kwalifikacji takiej osoby i na jakiej zasadzie powinnam ją zatrudnić? Dodam, że organem prowadzącym jest Stowarzyszenie, ale jest to szkoła publiczna - przekazana przez gminę.
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113 z późn. zm. w publicznej ogólnodostępnej szkole (również prowadzonej przez stowarzyszenie), w zależności od treści zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej zawartych w konkretnym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, dla ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi zatrudnia się: nauczyciela wspomagającego (posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej); asystenta nauczyciela w przypadku ucznia klas I – III, z kwalifikacjami z art. 7 ust. 1f UoSO (wykształcenie co najmniej na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne, czyli generalnie kwalifikacje nauczyciela co najmniej szkoły podstawowej) lub pomoc nauczyciela, której kwalifikacje i doświadczenie do pracy z danym dzieckiem i nauczycielem ustala dyrektor szkoły, ponieważ na tym stanowisku obowiązuje jedynie wymóg posiadania co najmniej wykształcenia podstawowego, bez dalszego uszczegółowienia w przepisach (załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Dz. U. z 2014 r., poz. 1786 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jaką część etaty zatrudnić nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu niepublicznym (gdzie tygodniowy wymiar pracy wynosi 40 godzin) a n-l j. angielskiego będzie miał 4 godziny tygodniowo? i jakie pensum ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie godziny pracy nauczycieli można potraktować jako nadliczbowe? Czy udział w egzaminach zawodowych, maturach próbnych, wyjścia z uczniami w godzinach popołudniowych traktujemy jako nadliczbowe czy wg rozliczenia 40 godz./tydz. Czy nauczyciel zatrudniony w niepełnym wymiarze etatu jest traktowany jak pełnozatrudniony? Czy nauczyciel, który zastępuje będącego w tym czasie na szkoleniu otrzymuje zapłatę za zastępstwo? Jeżeli jest to zastępstwo w czasie tzw. okienka, a jak jeżeli jest to po godzinach pracy i też odnośnie pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych. Czy traktować te czynności jako zapisane i wynikające ze statutu szkoły? Szkoła jest feryjna.
- Chciałabym poprosić o pomoc/sprawdzenie czy dobrze wyliczyłam zniżkę dla Prezesa Oddziału ZNP działającego w szkole. Organizacja zrzesza 135 członków. Nauczyciel jest na etacie 26/26. Łączny czas pracy nauczyciela wynosi: 40 godzin x 4,16 (średnia liczba tygodni w miesiącu) = 167 godzin. Z łącznego czasu pracy w miesiącu odejmuje się liczbę godzin pracy, z których nauczyciel jest zwolniony:
167 godzin – 135 godzin = 32 godziny. Tygodniowy czas pracy: 32 godziny/4,16 (średnia liczba tygodni w miesiącu) = 7,69 godzin tygodniowo. Zniżka godzin proporcjonalna do pensum: (7,69x26)/40 = 5 - stanowi to 0,8 etatu do przepracowania. Jeszcze raz ponawiam pytanie czy dobrze wyliczyłam zniżkę.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z podjętą uchwałą Rady Miejskiej z dniem 31.08.2015r. nasza szkoła zostanie zlikwidowana. Już teraz pojawiają się w związku z tym pytania i tak: Wszyscy pracownicy A+O zatrudnieni mają prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego. Czy w związku z powiadomieniem o likwidacji należy obniżyć proporcjonalnie wymiar urlopu (uznać zatrudnienie do 31.08.2015r.) czy też nie ma przeszkody udzielenia pełnego-26 dniowego urlopu - część z osób (kobiety) ma 55 lat życia i 35 lat pracy więc skorzysta z możliwości przejścia na świadczenie przedemerytalne, pozostali mają prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje dotyczącą przeznaczenia godzin z art. 42 u.2 p2. KN (inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;). Jakie godziny może prowadzić nauczyciel w roku szkolnym 2017/2018? Czy mogą to być: koła zainteresowań, zdw, opieka na wycieczce, przygotowania do konkursów, itp.?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe