Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na czym polega różnica miedzy tekstem jednolitym statutu, a tekstem ujednoliconym statutu? Kto uchwala powyższe statuty? Jakie zmiany należy wprowadzić w statucie obowiązującym od 1 września 2017?
Tekst ujednolicony to nieoficjalny tekst jednolity, tworzony we własnym zakresie i na własne potrzeby w szkole lub np. placówce oświatowej. Przy jego tworzeniu nie obowiązują nakazane przez prawo ustalone zasady postępowania.Tekst taki redaguje się poprzez usunięcie z tekstu przepisów uchylanych oraz dodanie aktualnych, czyli zastąpienie przepisów zmienianych przepisami w nowym brzmieniu. Natomiast, w przypadku tekstu jednolitego aktu prawnego obowiązują reguły nakazane przepisami. Tekst taki jest przyjmowany według zasad precyzyjnie opisanych w przepisach.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (ze zm.); 2. Ustawa z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów, w szczególności art. 14.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli dyrektor uzna, że kierownik wycieczki może być równocześnie opiekunem na tej wycieczce - jak wypełnić kartę wycieczki? Kierownik wpisuje siebie w miejscu kierownik i opiekun?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno przebiegać zebranie rady pedagogicznej dot. wyłonienia przedstawiciela na konkurs dyrektora szkoły. Jaka jest podstawa prawna dot. uchwały w sprawie wyboru przedstawiciela rady do komisji konkursowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- w szkole przy wystawianiu ocen klasyfikacyjnych obowiązuje obliczanie średniej ważonej. Po półrocznym (I semestr ) sprawdzeniu, wyszły pewne propozycje m.in zmiana wagi za kartkówkę z 4 na 3. Moje pytanie brzmi czy możemy zmienić wagę kartkówki od II semestru a tym samym wprowadzić zmiany w statucie .
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie często przyjeżdżają do szkoły lub na teren warsztatów szkolnych własnymi samochodami lub skuterami. Zarówno szkoła jak i budynek warsztatów znajdują się przy ruchliwej ulicy. Jak rozwiązać kwestie bezpiecznego dojazdu uczniów? Myślałem o wprowadzeniu specjalnego regulaminu wprowadzonego zarządzeniem dyrektora szkoły. Jak powinny brzmieć jego zapisy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego za 100% uzyskanych punktów na sprawdzianie lub kartkówce (lub za pełną odpowiedź ustną z bieżących lekcji) nauczyciel ma obowiązek stawiać oceny celujące w ocenianiu bieżącym? Czy zapisy w WO mówiące o wymaganiach wykraczających poza program nauczania na ocenę celującą są niezgodne z prawem? Czy zapis, że ocenę celującą może dostać tylko uczeń biorący udział w konkursach przedmiotowych, jest także niezgodny z prawem? Czy też ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela i może on oczekiwać od ucznia spełnienia wymagań wynikających z realizowanego przez niego programu, ale także wiedzy wykraczającej poza ten program? Jak to poprawnie zapisać w statucie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe