Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
w szkole przy wystawianiu ocen klasyfikacyjnych obowiązuje obliczanie średniej ważonej. Po półrocznym (I semestr ) sprawdzeniu, wyszły pewne propozycje m.in zmiana wagi za kartkówkę z 4 na 3. Moje pytanie brzmi czy możemy zmienić wagę kartkówki od II semestru a tym samym wprowadzić zmiany w statucie .
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 3. 1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacjio postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocenklasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnychz obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Rozporządzenie nadaje szkole pełne uprawnienia do zmian, które szkoła za niezbędne, co oznacza, że szkoła może wprowadzać zmiany zgodnie z ustaleniami statutowymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać regulamin rekrutacji do przedszkoli w świetle nowych przepisów , czy powinien zawierać daty , terminy czy wystarczą odwołania do harmonogramu wyznaczonego przez organ prowadzący ? Gdzie można znaleźć przykładowe opracowanie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nowe rozporządzenie dotyczące wycieczek mówi: "W zależności od celu i programu wycieczki opiekunem wycieczki może być także osoba niebędąca pracownikiem pedagogicznym szkoły, wyznaczona przez dyrektora szkoły" czy to oznacza, że opiekunem może być rodzic, który ukończył kurs opiekunów wycieczek; czy są jakieś inne wymagania, które musi spełnić taki rodzic.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytania dotyczące statutu szkoły: 1) Jaka jest procedura uchwalania statutu ośmioletniej szkoły podstawowej? 2) Czy organizacje związkowe (ZNP) mają kompetencje i obowiązek opiniowania statutu szkoły? 3) Czy statut ośmioletniej szkoły podstawowej uchwalony po 30 listopada 2017 należy przekazać do organu prowadzącego i kuratorium? Proszę o wyjaśnienie oraz podanie podstawy prawnej we wspomnianych kwestiach.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór planu i programu wychowawczo-profilaktycznego dla burs/internatów
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nasze gimnazjum zatrudnia nauczycieli, którzy pracują w większości w szkole podstawowej (jednak nie wszyscy) funkcjonującej w tym samym budynku co gimnazjum. Czy w związku z tym dyżury na korytarzach powinni pełnić zarówno nauczyciele szkoły podstawowej jak i gimnazjum? Czy zgodne z prawem jest porozumienie między dyrektorami obu szkół, że na przerwach nauczyciele dyżurujący opiekują się zarówno uczniami szkoły podstawowej i gimnazjum niezależnie od tego w której placówce są zatrudnieni?Proszę o wykładnię prawną.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe