Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jaki okres opracowuje się indywidualny program zajęć dla dzieci w grupie rewalidacyjno-wychowawczej z niepełnosprawnością głęboką?
Na podstawie § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013 r., poz. 529), dla każdego uczestnika zajęć rewalidacyjno - wychowawczych opracowuje się indywidualny program zajęć, a także nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym na podstawie dokumentacji zajęć, w tym indywidualnego programu zajęć, nauczyciele prowadzący zajęcia dokonują okresowej oceny funkcjonowania uczestnika zajęć oraz w razie potrzeby modyfikują indywidualny program zajęć. Wynika z tego, że program jest ustalany zasadniczo na okres dłuższy niż trwanie jednego roku szkolnego, a z powodu braku ustalenia okresu jego "obowiązywania", program należy opracować na cały przewidywany czas korzystania z zajęć w danej jednostce oświatowej, wynikający z treści orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, zgodnie z § 16 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1743 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nowo uchwalony statut (liczne zmiany) powinien być przedstawiony organowi nadzorującemu i prowadzącemu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy to prawda, że obowiązkowo tworzy się regulamin Rady Pedagogicznej dopiero od 20 nauczycieli? W mniejszych radach nie trzeba mieć tego dokumentu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie procedur zamiany drugiego języka w szkole podstawowej i gimnazjum. Zamiana ta dotyczy stopniowego wycofywania języka rosyjskiego a wprowadzenia języka niemieckiego w klasie IV szkoły podstawowej i w klasie I gimnazjum. Dziekuję
- Proszę o pomoc w sprawie uchwalenia statutu zespołu. W statucie zespołu szkolno-przedszkolnego nadanym przez organ prowadzący mamy między innymi następujące zapisy:
1. Dyrektor Zespołu jest jednocześnie dyrektorem Przedszkola i Szkoły.
2. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, samorządu uczniowskiego Przedszkola i Szkoły.
3. Statuty poszczególnych placówek wchodzących w skład Zespołu szczegółowo precyzują zadania, cele i sposób ich realizacji.
4. Organami Zespołu są:
1) Dyrektor Zespołu
2) Rada Pedagogiczna
3) Rada Rodziców
4) Samorząd Uczniowski Szkoły.
5. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie Zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych placówek.
Jak uchwalić statut naszego zespołu? Mamy odrębne rady pedagogiczne. Czy odrębne Rady Pedagogiczne - Przedszkola i Szkoły - uchwalają Statut Zespołu Szkolno-Przedszkolnego? Jeśli tak, to każda z rad pedagogicznych w swoim protokolarzu będzie miała po 2 załączniki: jeden statut zespołu, drugi statut przedszkola lub szkoły. Każdy załącznik będzie opisany innym numerem uchwały. Utworzą się wówczas 4 załączniki - 4 statuty. Jak tego uniknąć? Może jakieś wspólne zebranie rady pedagogicznej szkoły i przedszkola dotyczące tylko statutu zespołu? Czy są podstawy prawne do takiego współdziałania rad? Jak podjąć wspólną uchwałę i jak ją zaprotokółować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wprowadzenie dziennika elektronicznego pilotażowo, jako dodatkowej dokumentacji, wymaga zgody rady pedagogicznej. Część rady pedagogicznej nie wyraża zgody na powyższe rozwiązanie twierdząc, że jest to dla nich dodatkowa praca i nie będą jej wykonywać. Jednocześnie, co wynika z obserwacji i wywiadów, część rodziców dobrze postrzega takie rozwiązanie. Czy wprowadzenie obowiązku tej formy wymaga uchwały rady pedagogicznej, czy też wystarczy zarządzenie dyrektora szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe