Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na mocy rozporządzenia wprowadzono zasady prowadzenia nauczania na odległość i stworzono możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów. Nowe przepisy będą obowiązywały od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. Czy są konkretne propozycje wprowadzenia takich zasad?
Zgodnie z § 1 pkt 4 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.), dyrektor ma obowiązek ustalenia (we współpracy z nauczycielami) sposobu monitorowania postępów uczniów, weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach, a ponadto ustala warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny. Przepisy wykonawcze nie zawierają żadnych wytycznych co do sposobu ocenia i klasyfikowania uczniów w związku z realizacją nauki zdalnej. MEN jedynie sugeruje, aby decydując o sposobie oceniania pracy zdalnej uczniów, nagradzać ich postawy – pilność i terminowość, jakość prac domowych, zaangażowanie i samodzielność, zdalną pomoc kolegom w nauce (Kształcenie na odległość. Poradnik dla szkół, https://www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc--poradnik-dla-szkol).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Regulamin ZFŚS przewiduje dwukrotną wypłatę środków w grudniu oraz w czerwcu. Czy emeryci i renciści mają prawo do otrzymania dofinansowania do tzw. indywidualnych form wypoczynku (czerwiec) jeśli w regulaminie zapisano „Pracownik otrzymuje dofinansowanie do indywidualnych form wypoczynku pod warunkiem wykorzystania nieprzerwanego urlopu w wymiarze co najmniej 14 dni”? Czy ten zapis jest zgodny z literą prawa?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy udokumentować wymierzenie kary statutowej uczniowi np. zawieszenie w prawach ucznia czy naganę dyrektora?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Z okazji zbliżających się świąt wielkanocnych chcę przyznać pracownikom świadczenie socjalne. Moje pytanie brzmi - czy dodatkowe dochody (trzynastka, nagroda jubileuszowa ) należy wliczać do średnich zarobków pracowników?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jako Stargardzkie Stowarzyszenie JEDNAK MOŻNA jestem organem prowadzącym niepublicznego Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii wraz z podstawową szkołą na prawach szkoły publicznej. Zastanawiam się czy uprawnienia Rady Pedagogicznej jakie posiada w Szkole Publicznej muszę nadać w mojej, jak również czy muszę ją powoływać? Interesuje mnie kilka tematów: 1.Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności: a) organizacje pracy Ośrodka i Szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz wychowawczych; b) projekt planu finansowego Ośrodka i Szkoły; c) wnioski dyrektora Ośrodka i Szkoły o przyznanie nauczycielom, wychowawcom i innym pracownikom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień; d) propozycje dyrektora Ośrodka oraz Szkoły w sprawach przydziału nauczycielom, wychowawcom i innym pracownikom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.; 2. Do kompetencji stanowiących Rady należy: - zatwierdzenie planu pracy Ośrodka, - uchwalanie zmian w Statucie. Jestem w trakcie aneksowania Statutów MOS oraz Szkoły, boje się, aby Kuratorium nie wniosło sprzeciwu. Jako organ niepubliczny ciężko jest się pogodzić z nadzorem w niektórych kwestiach typu finansowe czy kadrowe lub stricte organizacyjnymi przez osoby, które nie zawsze mają o tym wiedzę.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można kserować prace klasowe i przekazywać je rodzicom, prawnym opiekunom? Proszę o wskazanie obecnego stanu prawnego.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe