Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej pracujący w zespole szkół (szkoła podstawowa i wygaszane gimnazjum) dostał wypowiedzenie stosunku pracy w związku ze zmniejszeniem liczby oddziałów. Nauczyciel napisał o przeniesienie w stan nieczynny z dniem 1 września 2017 r. Dyrektor wyraża zgodę. W dniu 28.08.2017 r. zostaje zatwierdzony aneks do arkusza innej placówki, w której zaplanowano zatrudnienie ww. nauczyciela w pełnym etacie. W dniu 01.09.2017r., kiedy nauczyciel rozpoczyna stan nieczynny podpisuje umowę o pracę w innej placówce. Czy w związku z zaistniałą sytuacją nauczyciel nabywa prawo do świadczeń - z tytułu przebywania w stanie nieczynnym, odprawy, itp.?
Zgodnie z art. 20 ust. 8 Karty Nauczyciela, w wypadkach podyktowanych koniecznością realizacji programu nauczania w tej samej lub w innej szkole nauczyciel pozostający w stanie nieczynnym może, na swój wniosek lub na wniosek dyrektora szkoły, podjąć pracę zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami w niepełnym lub w pełnym wymiarze zajęć, jednak na okres nie dłuższy niż okres stanu nieczynnego. Z tytułu wykonywania pracy nauczycielowi przysługuje odpowiednie do wymiaru zajęć wynagrodzenie, niezależnie od pobieranego wynagrodzenia z tytułu pozostawania w stanie nieczynnym.
Nauczyciel przeniesiony w stan nieczynny zachowuje prawo do comiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego oraz prawo do innych świadczeń pracowniczych, w tym dodatków socjalnych do czasu wygaśnięcia stosunku pracy. Po stanie nieczynym stosunek pracy ulega wygaśnięciu i nie przysługuje już odprawa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nasza nauczycielka od 29.06.2016 r. do 10.09.2016 r. była na zwolnieniu lekarskim (ciąża); 11.09.2016r urodziła dziecko i przebywała na urlopie macierzyńskim do 01.08.2017 r. Od 02.08.2017 powróciła do pracy bardzo proszę o odpowiedź ile należy się nauczycielce urlopu uzupełniającego i do kiedy może go wykorzystać?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel informatyki od 1.01.2021 do 17.01.2021 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim. Od 18.01.2021 do 31.08.2021 r. korzysta z urlopu dla poratowania zdrowia. Należy mu się 56 dni urlopu wypoczynkowego. Czy można w takiej sytuacji – kiedy wraca do pracy 1 09.2021 r. – nie udzielić mu tego urlopu w naturze, a wypłacić ekwiwalent za urlop?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma 32 letni staż pracy pedagogicznej i kończy w tym roku 53 lata. Kiedy może przejść na wcześniejszą emeryturę.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy według nowego przepisu dot. zaświadczeń o niekaralności , pracownik zatrudniony na czas określony powinien za każdym razem kiedy jest odnawiana umowa z tym samym pracownikiem, (umowa jedna po drugiej) to pracownik przed podpisaniem kolejnej umowy powinien mieć aktualne zaświadczenie o niekaralności czy wystarczy zaświadczenie doniesione przed podpisaniem 1 umowy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie w sprawie: Nauczyciel zatrudniony od 2012 roku w szkole, rozpoczął w roku 2016 staż na nauczyciela mianowanego (w maju kończy realizację pełnego stażu). W październiku 2018 roku otrzymał tytuł naukowy doktora oraz posiada pięcioletni okres pracy w szkole wyższej. Nauczyciel zwrócił się do organu prowadzącego o nadanie kolejnego stopnia awansu. Czy na podstawie art. 124 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych istnieje możliwość nadania kolejnego stopnia awansu.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe