Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel od września 2012 r. będzie miał 7/18 etatu. Czy może on dopełnić pensum w innej szkole (w wymiarze 2/18) do wymiaru 1/2 etatu?
Karta Nauczyciela przewiduje uzupełnienie etatu jedynie do pełnego pensum.
Art. 22. 1. Organ prowadzący szkołę może nałożyć na nauczyciela obowiązek podjęcia pracy w innej szkole lub szkołach i na tym samym lub - za jego zgodą - na innym stanowisku, w celu uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych w wymiarze nie większym niż 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć. W wypadku niewyrażenia zgody nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie za część obowiązkowego wymiaru zajęć.
W drugiej szkole nauczyciel powinien mieć odrębną umowę. Jeżeli w sumie będzie to 1/2 etatu, to nie będą go dotyczyły ograniczenia wynikające z art. 91b ust 1 KN:
art. 22 ust. 3. Do nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, który w żadnej z tych szkół nie jest zatrudniony w wymiarze co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie jednak wymiar jego zajęć stanowi co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć dla danego stanowiska, nie ma zastosowania przepis art. 91b ust. 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w kontekście wojny na Ukrainie można przyjąć do niepublicznej szkoły policealnej osobę dorosłą, która nie może udokumentować posiadanego wykształcenia średniego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić w szkole ogólnodostępnej nauczyciela wspomagającego dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim (klasa VI)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1) W którym miejscu w arkuszach ocen w liceum na podbudowie gimnazjum wpisać wychowanie do życia w rodzinie: dodatkowe zajęcia edukacyjne czy przedmioty uzupełniające?
2) Uczeń w szkole podstawowej w klasie VII uczęszczał na drugi język niemiecki. W klasie 8 chciałby zmienić język niemiecki na język francuski. Czy jest taka możliwość? Jeżeli tak, to na jakich zasadach? Czy na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej wpisuje się wtedy język francuski i język niemiecki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem LO, od roku szkolnego 2019/20 chciałabym przy/w LO utworzyć klasy VII i VIII SP. Czy jest taka możliwość w świetle nowego prawa oświatowego? Budynek LO jest bardzo duży i na stałe byłaby możliwość,aby utworzyć takie klasy. Bardzo proszę o podstawę prawną, jakie byłyby moje ewentualne działania aby istniała szkoła podstawowa przy lub w liceum. Nadmieniam że liceum jest publiczne, a organem prowadzącym Prezydent Miasta, pod którego podlegają szkoły podstawowe.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Rodzic dostarczył do szkoły orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego dla dziecka. W treści orzeczenia poradnia zaleca indywidualne nauczanie wg ramowego planu nauczania, z włączaniem dziecka do udziału w zajęciach z całą klasą. Rodzic wnioskuje na piśmie o organizację indywidualnego nauczania jedynie na kilku wskazanych przedmiotach, potwierdza to stosownym zaświadczeniem lekarskim, oczekując od szkoły, że na pozostałe lekcje dziecko będzie uczęszczało wspólne z klasą (czyli np.
matematyka będzie organizowana w formie nauczania indywidualnego, z ewentualnym dodatkowym włączaniem dziecka do zajęć z klasą, ale takie przedmioty jak np. muzyka będzie realizowana jedynie z całym zespołem klasowym - bez jakichkolwiek zajęć indywidualnych). Czy dyrektor może w takim przypadku zorganizować "częściowe" indywidualne nauczanie, jeżeli równocześnie w orzeczeniu jest mowa o indywidualnym nauczaniu wg ramowego planu nauczania?
2. Czy aktualne przepisy prawa oświatowego dają możliwość wyrażenia zgody przez dyrektora na organizację niepłatnych dodatkowo (a realizowanych w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy) zajęć wyrównawczych (np. z matematyki) bądź rozwijających zainteresowania ucznia (np. kółko z języka obcego), jeżeli nauczyciel sam wyraża chęć prowadzenia takich zajęć, a organ prowadzący nie zapewnia odrębnych środków finansowych na ten cel?
3. Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego, jeżeli dla uczniów organizowane są w roku szkolnym 2017/18 rekolekcje wielkopostne, dyrektor zobowiązany jest przyznać dni wolne od zajęć dydaktycznych na ten cel z puli "8 dni dyrektorskich"? Czy też na potrzeby rekolekcji można przyznać dni wolne od nauki niezależnie od w/w 8 dni, którymi dysponuje dyrektor szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe