Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel, uczniowi, który miał powyżej 50% obecności na w-fie ale na tych lekcjach nie ćwiczył za co otrzymywał oceny ndst (w sumie 29 ocen), wystawił na koniec semestru - nieklasyfikowany. Czy miał rację?
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Nie, ponieważ rozporządzenie jednoznacznie reguluje warunki nieklasyfikowania.
§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
Z sytuacji opisanej w pytaniu wynika, że uczeń był oceniany systematycznie, czyli jego absencja nie uniemożliwiła wystawienia oceny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam kolejne pytanie, dotyczące rozporządzenia o organizacji kształcenia specjalnego oraz w związku z tym o nadzorze pedagogicznym, które to dokumenty wchodzą w życie z dniem 1 września 2015 r. Czy pewne zapisy wynikające z ww. dokumentów nie powinny się pojawić w statucie szkoły?Jeżeli tak to proszę o komentarz z podpowiedzią.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak zgodnie z prawem wystawić uczniowi ocenę końcoworoczną z języka obcego, jeżeli równocześnie uczy się na poziomie podstawowym i rozszerzonym i nauczanie prowadzi dwóch nauczycieli? Oczywistym jest ,że powinna być 1 ocena wspólna. Szkoły przyjmują różne rozwiązania,liczą średnią ważoną itp.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Od 5.10.2010 r. posiadam trzecie orzeczenie z poradni, na podstawie, którego mógłbym otworzyć klasę integracyjną. Czy ewentualnie mogę jeszcze pisać w tym roku szkolnym do organu prowadzącego szkołę o przekształcenie oddziału I klasy gimnazjum w klasę integracyjną? Czy w ogóle, czy od II semestru?
- Jestem wicedyrektorem w szkole podstawowej. Mam powołanie na to stanowisko do końca sierpnia 2019 roku. Moja dyrektorka została odwołana ze stanowiska przez organ prowadzący z dniem 29 czerwca 2015 roku. Nie zostałam powołana na p.o. dyrektora wbrew obowiązującym przepisom. P.o została nauczycielka z mojej szkoły. W związku z tym, że odwołana dyrektorka przebywa na zwolnieniu lekarskim. Pani p.o w porozumieniu z organem prowadzącym zarządziła inwentaryzację, przejęła majątek szkoły... no i wymieniła zamki do wszystkich wejść szkolnych. Sporządziła rejestr kluczy. Jako wicedyrektor nie otrzymałam żadnych kluczy, nawet do sekretariatu szkoły. Zaistniała sytuacja i brak zaufania do pełniącej obowiązku dyrektora spowodowały, że zamknęłam swój gabinet na klucz i jako jedyna jestem w posiadaniu w/w kluczy. Pani p.o bardzo na mnie naciska, żebym udostępniła jej klucze do mojego gabinetu, nie wiem w jakim celu. Za rzeczy/dokumentację zgromadzone w gabinecie materialnie odpowiadam ja, zwyczajnie boję się żeby ktoś nie wszedł do mojego gabinetu pod moją nieobecność, a co gorsza żeby mi nie podrzucił czegoś negatywnego na moje stanowisko pracy. Czy mam obowiązek udostępnić pani p.o. klucze do mojego gabinetu? Jeśli tak-jak się zabezpieczyć pod względem formalnym, żeby ewentualne przekazanie kluczy nie zostało wykorzystane przeciwko mnie? Myślałam o spisaniu oświadczenia obu stron i zamieszczeniu wykazu rzeczy znajdujących się w gabinecie. Sama nie wiem jak to rozegrać. Wiem, że u Państwa zawsze można uzyskać fachową pomoc. Proszę o wskazanie mi drogi prawnej w celu wyjaśnienia mojej sytuacji. Serdecznie dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku Zespołu Szkół opracowuje się statuty: Zespołu i dodatkowo statut dla każdej ze szkół wchodzącej w skład Zespołu osobno? np. mamy Zespół Szkół Zawodowych, w tym technikum, ZSZ, internat. Opracowuję statut dla Zespołu i jako załączniki statuty dla: 1. Technikum, 2. ZSZ, 3. internatu? W przypadku Zespołu, Technikum i ZSZ różnica będzie chyba tylko w nazwie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe