Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel złożył podanie o doliczenie lat pracy w gospodarstwie rolnym rodziców. Do podania dołączył takie dokumenty jakie składa się do Zus celem doliczenia lat do emerytury. Złożył zeznania dwóch świadków potwierdzające , że pracował w tym gospodarstwie oraz zaświadczenie z Urzędu Gminy, że jego rodzice prowadzili gospodarstwo. Na jakiej podstawie dyrektor może doliczyć staż pracy i ewentualnie ile tego stażu?
Podstawą prawną wliczenia pracy w gospodarstwie rolnym do stażu pracy nauczyciela jest § 7 ust. 1 Rozporządzenia MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...), zgodnie z którym do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia we wszystkich zakładach pracy oraz inne udowodnione okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze. Takimi przepisami są m.in. przepisy ustawy z dnia 20.07.1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy. Są to:
1) okresy prowadzenia indywidualnego gospodarstwa rolnego lub pracy w takim gospodarstwie, prowadzonym przez współmałżonka,
2) przypadające przed dniem 1 stycznia 1983 r. okresy pracy po ukończeniu 16 roku życia w gospodarstwie rolnym prowadzonym przez rodziców lub teściów, poprzedzające objęcie tego gospodarstwa i rozpoczęcie jego prowadzenia osobiście lub wraz ze współmałżonkiem,
3) przypadające po dniu 31 grudnia 1982 r. okresy pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym w charakterze domownika w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin.
Na wniosek zainteresowanej osoby właściwy urząd gminy jest obowiązany stwierdzić okresy jej pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym, wydając stosowne zaświadczenie w celu przedłożenia w zakładzie pracy.
Jeżeli urząd gminy nie dysponuje dokumentami uzasadniającymi wydanie zaświadczenia o pracy zainteresowanej osoby w indywidualnym gospodarstwie rolnym, zawiadamia ją o tej okoliczności na piśmie. W takim wypadku okresy pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym mogą być udowodnione zeznaniami co najmniej dwóch świadków zamieszkujących w tym czasie na terenie, na którym jest położone to gospodarstwo rolne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Podstawa prawna do rozwiązania stosunku pracy w gimnazjum wygaszanym. Nasze gimnazjum jest samodzielnym gimnazjum i (jako jedyne w mieście) będzie wygaszone z dniem 31-08-2019 r. Z nauczycielem został rozwiązany stosunek pracy z dniem 31-08- 2017 r. z przyczyn organizacyjnych powodujące wygaszenie gimnazjum na podstawie art. 225 ust.1 Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U.z 2017 r .poz.60) oraz spełniła warunki przejścia na emeryturę, w związku z powyższym skorzystała z tego prawa (art. 88 ust. 1a KN, który otrzymał brzmienie w art. 4 pkt. 12 cytowanej ustawy) podkreślam, że art. 227 w/w Ustawy mówi, że nie stosuje się art. 20 ustawy - Karta Nauczyciela do 31.08.2019 r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazja przekształciły się w szkoły podstawowe. Moje pytanie brzmi: Czy powinno się zawrzeć nowe porozumienie z dyrektorem szkoły macierzystej ?
- Czy istnieje jakieś rozporządzenie prawne, które zabrania realizacji przelewowych faktur proform w jednostkach oświatowych? Jeśli tak to proszę o podanie aktów prawnych.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien postąpić dyrektor w sytuacji, jeśli nauczyciel zajęć rewalidacyjnych nie zrealizował w cyklu wymaganych 190 godzin zajęć z powodu nieobecności ucznia? A jak postąpić, gdy przyczyną niezrealizowanych godzin jest nieobecność nauczyciela w pracy? Czy dyrektor pwinien zapewnić realizację, zlecając nauczycielowi godziny ponadwymiarowe płatne?
- Na jakiej podstawie należy zmienić wicedyrektorowi dodatek funkcyjny (został zmniejszony) oprócz tego, że zmieniony został regulamin przez Radę Miejska, chodzi mi o podstawę prawną z KN i KP.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe