Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka przedłożyła dwa dyplomy ukończenia studiów: - pierwszy dyplom o uzyskaniu tytułu zawodowego licencjata w formie stacjonarnej na kierunku: Pedagogika, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym. W suplemencie do dyplomu w informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu jest informacja o posiadanych kwalifikacjach oraz uprawnieniach zawodowych do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 2.03.2009 r. (Dz. U. Nr 50 poz. 400). - drugi dyplom o uzyskaniu tytułu zawodowego magistra na kierunku: Pedagogika na specjalności: Logopedia z elementami resocjalizacji. W suplemencie do dyplomu w informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu jest informacja o posiadanych kwalifikacjach oraz uprawnieniach zawodowych: absolwent posiada kompetencje do samodzielnego wykonywania specjalistycznej pracy logopedycznej, a tym samym do wykonywania zawodu logopedy. Absolwent może podjąć pracę w podmiotach leczniczych (np. oddziałach neurologii, audiologii i foniatrii), w ośrodkach opiekuńczo – wychowawczych, wychowawczych i resocjalizacyjnych oraz prywatnych gabinetach logopedycznych. Absolwent studiów logopedycznych przygotowany jest do podjęcia studiów trzeciego stopnia zgodnie z uzyskanym wykształceniem. Po uzyskaniu przygotowania pedagogicznego absolwent jest uprawniony do podjęcia zawodu nauczyciela – logopedy i wówczas może podjąć pracę w zakładach kształcenia nauczycieli, poradniach psychologiczno–pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach wychowania pozaszkolnego. Pytanie brzmi: czy ta osoba posiadająca takie wykształcenie może na dzień dzisiejszy pracować w szkole podstawowej jako nauczyciel klas 1-3, nauczyciel przedszkola, nauczyciel logopeda ? Czy powinna jeszcze ukończyć studia podyplomowe, czy kurs kwalifikacyjny z przygotowania pedagogicznego, by móc pracować na stanowisku logopedy w szkole podstawowej?
Nauczycielka posiada kwalifikacje nauczyciela przedszkola (może również pracować w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) i edukacji wczesnoszkolnej (klasy I-III szkoły podstawowej), ponieważ posiada tytuł licencjata (ukończyła studia I stopnia) na kierunku pedagogika w specjalności przygotowującej do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym (w tym przypadku studia z pedagogiki wczesnoszkolnej z wychowaniem przedszkolnym) - § 4 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.).
Zgodnie z § 20 pkt 1 ww. rozporządzenia, stanowisko nauczyciela – logopedy może zajmować osoba, która ukończyła studia w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. Nauczycielka ukończyła studia z zakresu logopedii (na kierunku pedagogika w specjalności logopedia z elementami resocjalizacji); studia te ukończyła na poziomie wymaganym do pracy w szkole lub przedszkolu – ma tytuł magistra (§ 4 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 3 ust. 1 ww. rozporządzenia); na studiach tych nie uzyskała przygotowania pedagogicznego, co wynika z treści pytania. Należy więc sprawdzić wpisy na dyplomie uzyskanym po studiach licencjackich z pedagogiki wczesnoszkolnej z wychowaniem przedszkolnym, czy nauczycielka uzyskała na nich przygotowanie pedagogiczne. W razie braku takich informacji, nauczycielka do prowadzenia zajęć logopedycznych musiałaby uzyskać przygotowanie pedagogiczne np. na kwalifikacyjnym kursie zawodowym (§ 2 pkt 2 ww. rozporządzenia), ale jest zwolniona z tego obowiązku, gdy przygotowanie pedagogiczne już uzyskała na ww. studiach I stopnia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Fundacja jest organem prowadzącym dla niepublicznego ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Powiat przekazuje dotację w całości na konto bankowe ośrodka. Fundacja jako organ prowadzący ma określone zadania, które są finansowane z dotacji. Pytanie:
1. Jaką dokumentację powinna prowadzić fundacja żeby realizować zadania organu prowadzącego?
2. W jaki sposób rozliczać środki finansowe w tym zakresie? Czy wystarczy pismo wyrażające zgodę na np. przeprowadzenie remontu?
3. W art 10 ust.1 pkt 3 Prawa Oświatowego jest mowa o zadaniach inwestycyjnych - czego dotyczą i w jakiej kwocie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Jestem dyrektorem niepublicznego przedszkola. Zgłosiłam się do oceny pracy jako dyrektor przedszkola w marcu 2013 r.
Otrzymałam cząstkową ocenę pracy Grona Pedagogicznego w kwietniu i ocenę pracy Kuratorium Oświaty w lipcu 2013. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować otrzymania oceny pracy od organu prowadzącego. Proszę o informacje w jaki sposób mogę się o nią ubiegać? Jakie przepisy nakładają na organie obowiązek tej oceny i co wobec tego jak nie chcą mi jej udzielić? Czy mogę wystąpić na drogę prawną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pierwszej stronie arkusza ocen, w rubryce: "data i przyczyna opuszczenia szkoły" należy dokonywać wpisu, jeśli uczeń ukończył szkołę, podając jako przyczynę - ukończenie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy tematy z WDŻ w 1 i 2 klasie gimnazjum wpisuje się w dzienniki lekcyjne czy zajęć pozalekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
Statut dla szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi.Funkcjonującej oddzielnie.Szkoła nie jest filią
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe