Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka przedłożyła dyrektorowi dyplom ukończenia studiów w formie stacjonarnej na kierunku: Pedagogika, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym i uzyskała tytuł zawodowy licencjata. Na dyplomie tym brakuje informacji, czy uzyskała przygotowanie pedagogiczne. Zaglądając w suplement do dyplomu w informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu widnieje następująca treść: „posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe: uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 12.03.2009 r. (Dz. U. Nr 50 poz. 400)”. Czy jest to jednoznaczne z uzyskaniem przygotowania pedagogicznego?
W sytuacji, gdy na dyplomie ukończenia studiów nie ma wyraźnego sformułowania o uzyskaniu przygotowania pedagogicznego, należy dodatkowo przeanalizować wpisy na dyplomie oraz w indeksie nauczyciela, czy zgodnie z definicją przygotowania pedagogicznego nauczyciel zrealizował co najmniej 270 godzin z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej oraz czy odbył pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin (§ 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który rozpoczął staż na nauczyciela kontraktowego dobywa staż 9 miesięcy -a jak się to zmieniło od 1 stycznia 2018 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą wypełniania świadectwa uczniom szkoły podstawowej.
1. Czy dobrze rozumiem, że uczniom kl. IV i VII wpisujemy w rubryce "Inne zajęcia" zajęcia z wych. do życia w rodzinie?
2. Co z uczniami z powyższych klas, którzy nie chcieli chodzić na te zajęcia. Czy wpisujemy im ten przedmiot, a przy nim nie uczestniczył, czy w ogóle nie wpisujemy tego przedmiotu?
3. Co z uczniami kl. V i VI? Czy wpisujemy im i gdzie ten przedmiot? Co z dziećmi, które nie chciały chodzić na ten przedmiot?
4. Jaki i czy w ogóle wpisujemy uczniom kl. V i VI symbol przy obowiązkowym j. angielskim? Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczania indywidualnego. Przepisy mówią o tym, że uczeń, który otrzymał zgodę z poradni na nauczanie indywidualne po 15 września musi realizować je w domu, nie w szkole. Tak się składa, że mam ucznia w IV klasie technikum, który od lat zmaga się z problemami, wśród których są także stany depresyjne. Przez cały okres kształcenia w technikum uczeń miał zapewnione nauczanie indywidualne w szkole. Opinia z poradni została wystawiona po wprowadzeniu w życie nowych przepisów. Matka chłopaka domaga się, aby zajęcia realizowane były szkole, nie w domu. Czy istnieje jakiś przepis, na który może powołać się dyrektor szkoły, aby umożliwić uczniowi realizację zajęć w szkole? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w szkole ponadgimnazjalnej zarzuciła, że dyrektor bezpodstawnie kazał realizować zajęcia dodatkowe w wymiarze 1 godz. wynikające z art 42 pkt 2 ust 2 (dawna karciana). Wiem, że karcianej już nie ma, a dyrektorowi pozostawiono decyzję na co przeznaczy tę dawną godzinę. W mojej szkole została ona przeznaczona na zajęcia rozwijające zainteresowania i przygotowujące do matury i bez wyjątku prowadzić je mieli wszyscy nauczyciele i dokumentować je w dzienniku zajęć dodatkowych. Kto ma rację i czy jako dyrektor nie wymagam za dużo? Proszę o interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące zajęć wychowania fizycznego w gimnazjum od tego roku .Czy rozkład zajęć w tygodniu dla ucznia 1 klasy może tak wyglądać : 2 godziny(realizacja podstawy programowej) + 2 godziny (tzw. fakultety )
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe