Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka zgłosiła, że w tym semestrze zrealizowała już ponad 36 godzin z art.42 KN. Czy nadwyżkę tych godzin można przenieść na II semestr?
Podjęcie decyzji w kwestii rodzaju zajęć, które będą realizowane w szkole w ramach godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, przydzielenie tych godzin do realizacji poszczególnym nauczycielom oraz rozliczanie tych godzin, należy do kompetencji dyrektora szkoły. Zajęcia te są rejestrowane i rozliczane w okresach półrocznych w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. Rozliczane są z wyłączeniem: ferii zimowych, ferii letnich, dni wolnych od pracy oraz przerw w nauce. Oznacza to, że przepisy wskazują dyrektora jako osobę kompetentną do rozliczania godzin, nie ma natomiast zastrzeżenia, że godziny muszą być przepracowane w konkretnej ilości godzin w każdym półroczu. Półrocze bowiem w każdej szkole może oznaczać inne terminy – w zależności od zapisów w statucie (sposobu podziału na okresy półroczne zależne np. od rozpoczęcia ferii szkolnych w danym województwie). Podstawa prawna: 1) art. 42 ust. 7a pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.), 2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.), 3) § 10 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile, w myśl nowych przepisów, mają trwać zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
- Czy z dotacji otrzymanej przez stowarzyszenie od gminy na prowadzenie szkoły można sfinansować szkolenie dla dyrektora szkoły odnośnie sposobów naliczania i rozliczania dotacji ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 5 czerwca 2010r. nauczycielka dyplomowana złożyła wniosek o dokonanie oceny pracy. 1 września 2010r.otrzymała upomnienie na piśmie. Czy wręczone upomnienie ma wpływ na ocenę? Jak w takiej sytuacji należy ocenić pracownika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie brzmi: czy do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami mogą uczęszczać uczniowie, którzy mają w myśl ustawy o systemie oświaty niepełnosprawność sprzężoną - tzn. niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchową oraz autyzm i niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe