Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
Na podstawie projektowanych przepisów art. 119 i art. 120 - 121 ustawy przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/druk.xsp?nr=1031) z dniem 1 września 2017 r. z mocy prawa dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa stanie się ośmioletnią szkołą podstawową. Gmina w uzgodnieniu ze stowarzyszeniem będzie uprawniona do zmiany ustalonego obwodu, a stowarzyszenie do dnia 31 stycznia 2017 r. będzie mogło złożyć oświadczenie o rezygnacji z obwodu. Stowarzyszenie, które zamierza dalej prowadzić szkołę podstawową po reformie, będzie miało termin do dnia 30 czerwca 2017 r., na przedłożenie wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta): 1) wykazu nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w publicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierającego imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; 2) projektu aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej oraz projektu statutu tej szkoły, dostosowane do przepisów ustawy Prawo oświatowe; 3) zobowiązania do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązania do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych. Na wniosek stowarzyszenia powyższy termin będzie mógł zostać wydłużony maksymalnie do 31 lipca 2017 r. Nieprzedłożenie ww. dokumentów w ustawowym lub przedłużonym terminie będzie skutkowało przekształceniem szkoły z dniem 1 września 2017 r. w ośmioletnią szkołą podstawową obejmującą strukturą organizacyjną klasy I–VI oraz jej likwidacją z dniem 31 sierpnia 2018 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice chcą kupić dla dzieci, do sal lekcyjnych szafki z szufladami. Czy te meble muszą mieć jakiś certyfikat, czy mogą być z IKEA? Czy muszą być z fabryk produkujących meble typowo szkolne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak się zachować, jeżeli nauczycielce świetlicy chcę zaproponować 1/2 etatu świetlicy i 1/2 etatu w oddziale przedszkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności ze sprzężeniami spełniające obowiązek pozaszkolny na podstawie wydanej przez dyrektora szkoły rejonowej zgody (uczęszcza do ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego) musi przystępować do egzaminów klasyfikacyjnych w szkole macierzystej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice wpłacają składki na Radę Rodziców. Czy powinnam wydać rodzicom pokwitowanie na druku KP?
- Jesteśmy placówką prowadzoną przez stowarzyszenie. Zgodne z Art. 80. sys. oświaty Przedszkola, o których mowa w ust. 1, otrzymują na każdego ucznia z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola prowadzonego przez gminę, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkoli publicznych, pomniejszone o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy. Podstawą do ustalenia w/w kwoty dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez gminę. Czy w związku z tym do ustalenia kwoty przewidzianej na jedno dziecko gmina może brać pod uwagę liczbę dzieci biorących udział w projekcie unijnym (utworzenie 3 nowych oddziałów ), a nie uwzględnia kwoty przewidzianej na realizację projektu. Takie obliczanie kwoty dotacji dla przedszkoli prowadzonych w naszej gminie przez stowarzyszenia znacznie zaniżyło koszty przekazywane przez gminę na jedno dziecko w tychże placówkach.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe