Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka złożyła wniosek o przeniesienie w stan nieczynny od 1.09.2014r. do 28.02.2015r. Czy dyrektor szkoły ma obowiązek zatrudnienia tej nauczycielki na zastępstwo za nauczycielkę przebywającą na urlopie macierzyńskim, a potem uzupełniającym do 19.11.2014r.? Obie nauczycielki mają takie same kwalifikacje.
Karta Nauczycielska przewiduje możliwość przywrócenia do pracy nauczyciela przebywającego w stanie nieczynnym oraz dodatkowego zatrudnienia go.
Pierwszy przypadek (art. 20 ust. 7 KN) - obowiązkowe przywrócenie do pracy - dotyczy nauczycieli, dla których powstanie możliwość podjęcia pracy w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony lub na okres, na który została zawarta umowa. Najczęściej są to sytuacje, gdy po zakończeniu rekrutacji pozostają "wolne" godziny (w pełnym wymiarze), które mógłby ten nauczyciel otrzymać zgodnie z kwalifikacjami. Przypadek ten nie będzie miał zastosowania, jeżeli nauczyciel był zatrudniony na czas nieokreślony, ponieważ godziny można przydzielić jedynie na czas zastępstwa, a przywrócenie musiałoby nastąpić na czas nieokreślony. Jeżeli nauczyciel był zatrudniony na czas określony, a okres zastępstwa pokryje się z okresem trwania tej umowy, wówczas należy go przywrócić do pracy.
Drugi przypadek (art. 20 ust. 8 KN) - dodatkowe zatrudnienie na czas określony, nie dłużej niż na okres stanu nieczynnego - dotyczy sytuacji, gdy zajdzie konieczność realizacji programu nauczania, a brak nauczyciela z odpowiednimi kwalifikacjami jest tylko czasowy (nie gwarantuje zatrudnienia na czas nieokreślony lub do końca umowy o pracę). W tym przypadku można (ale nie trzeba) zatrudnić nauczyciela przebywającego w stanie nieczynnym na jego wniosek lub zaproponować mu takie zatrudnienie. Jeżeli nauczyciel był zatrudniony na czas nieokreślony lub okres jego umowy o pracę był dłuższy niż do końca trwania stanu nieczynnego, można zastosować to rozwiązanie. Można też godziny rozdysponować wśród innych nauczycieli lub zatrudnić nowego nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole pracuje nauczycielka, która już w marcu osiągnie wiek emerytalny (60 lat). Jak długo trwa ochrona przedemerytalna? Ponadto – czy ochrona przedemerytalna przysługuje do czasu uzyskania wieku emerytalnego (60 lat), czy do czasu, aż nauczyciel przejdzie na emeryturę, mając nawet ponad wiek emerytalny? Pytam dlatego, że moja nauczycielka, pomimo wieku, nie zamierza jeszcze skorzystać z uprawnień emerytalnych. Jeśli tak się stanie, czy mam prawo w nowym roku szkolnym ograniczyć jej zatrudnienie do połowy pełnego etatu? W mojej szkole nastąpi reorganizacja.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba zatrudniona od dwóch tygodni na zastępstwo może korzystać z ZFŚS?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 stycznia 2020 r. zmienia się rozporządzenie MEN w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli, czy w związku z tym nauczyciele, których podwyżki nie obejmą muszą otrzymać angaż z nową podstawa prawną? Czy w angażu jest obowiązek pisania kwoty wynagrodzenia np. 2782 słownie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na czas nieokreślony z Kodeksu Pracy w wymiarze 11/22 z dniem 01.09.2013 będzie zatrudniony w wymiarze 8/22 w Niepublicznej Szkole Podstawowej o uprawnieniach szkoły publicznej.
Czy o tej zmianie należy powiadomić nauczyciela do 31 maja 2013 r. na piśmie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nasz nauczyciel otrzymał karę porządkową na piśmie - moje pytanie brzmi jak długo trzymamy w aktach i jaka jest dalej procedura czy wykreślamy z akt?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe