Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nazwa naszej placówki to Internat Międzyszkolny, jednak od 2003 roku decyzją uchwały Powiatu jesteśmy samodzielna placówką. Jakie muszą być podjęte czynności, aby zmienić nazwę z Internatu Międzyszkolnego na nazwę Bursa Międzyszkolna, ponieważ w rzeczywistości jesteśmy bursą?
Zmiana nazwy placówki w zakresie jej typu powinna nastąpić poprzez zmianę aktu założycielskiego, do czego jest uprawniony organ prowadzący (art. 88 ust. 1 i 7 w zw. z art. 29 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). Sama placówka mogłaby zainicjować zmianę nazwy jedynie w zakresie imienia, ale nie typu placówki (§ 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2019 r., poz. 502).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przeczytałam art.w sprawie zmian w organizacji szkoły podstawowej. Czy od września 2016r. przestaną funkcjonować szkoły podstawowe o niższym stopniu organizacyjnym? Czy przepis ten jest równoznaczny dla wszystkich obowiązujących do tej pory tego typu szkół? Czy będzie jednak możliwe pozostawienie klas I-III jeśli organ prowadzący ma w przyszłości powołać zepół szkolno-przedszkolny. W szkole funkcjonują klasy I-IIIi 3 oddziały przedszkolne dla dzieci w wieku 3-5 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na godziny dyrektorskie (zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia) powinni chodzić tylko uczniowie zainteresowani czy może w nich uczestniczyć cały oddział? Czy zajęcia te powinny być wykazywane w dzienniku lekcyjnym czy w oddzielnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizowane jest od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Czy dziecko uczęszczające do oddziału przedszkolnego (6-latek) w szkole , powinno mieć organizowane zajęcia tego typu? /podstawa prawna/
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W statucie który opublikowaliście są błędy, m.in w zasadach oceniania przytaczacie Państwo nieaktualny zapis dotyczący możliwości niepromowania z powodu ocen z zachowania....
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel świetlicy może w ramach swoich obowiązków dowozić uczniów do szkoły? W czasie dowozów nie ma uczniów na świetlicy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe