Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Obecnie mam zatrudnione dwie panie w takim wymiarze: pierwsza osoba 1/2 etatu Intendent + 1/2 etatu sekretarz druga osoba 1/2 etatu pomoc kuchenna + 1/2 etatu intendent. Czy mogę zmienić warunki umowy? Chciałabym mieć 1 etat intendenta i 1 etat pomocy kuchennej. Jeśli mogę, to jak wygląda procedura zmiany warunków zatrudnienia i kiedy to mogę zrobić? Proszę nie publikować pytania.
Zmiana stanowiska pracy w sposób przedstawiony w pytaniu może nastąpić w dwóch trybach. Po pierwsze, za zgodą poszczególnych pracowników, w trybie pisemnego tzw. porozumienia zmieniającego lub aneksu do umowy o pracę, w którym strony zgodnie ustalą, że od umówionego dnia dany pracownik zajmuje tylko jedno stanowisko w dotychczasowym wymiarze zatrudnienia (pełen etat) – tj. intendenta lub pomocy kuchennej – art. 29 § 4 w zw. z art. 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.W braku zgody pracownika na ww. zmiany można w każdym czasie dokonać na piśmie tzw. wypowiedzenie zmieniające, w którym zostaną wskazane nowe warunki pracy (zmiana stanowiska na intendenta lub pomoc kuchenną), które wejdą w życie po upływie okresu wypowiedzenia, uzależnionego od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy – art. 42 KP; pismo to powinno zawierać pouczenie, że jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa się, że wyraził zgodę na te warunki, zaś odmowa będzie skutkowała rozwiązaniem stosunku pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel jest zatrudniony w szkole niepublicznej w wymiarze 6 godzin, na podstawie Kodeksu pracy. Czy przy zmniejszeniu liczby godzin należy podpisać z nim ograniczenie wymiaru zatrudnienia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące wypowiedzenia warunków pracy nauczycielowi dyplomowanemu zatrudnionemu z mianowania w liceum ogólnokształcącym. W związku ze zmniejszeniem oddziałów nie ma dla nauczyciela godzin. Pytanie moje jest takie: czy na wypowiedzeniu umieszczamy tekst "Niniejsze wypowiedzenie jest bezskuteczne w przypadku złożenia przez Panią w terminie 30 dni od dnia doręczenia wypowiedzenia pisemnego wniosku o przeniesienie w stan nieczynny.", czy może tylko tekst o wysokości odprawy pieniężnej. Proszę o przykładowy tekst wypowiedzenia.
- Nauczyciel 2 maja dostał wynagrodzenie z góry za maj. W dniach 1-3 maja przebywał w szpitalu, gdzie zmarł. Za te trzy dni zostanie naliczony zasiłek, ale czy robić korektę wynagrodzenia za te dni? Wynagrodzenie zostało już wypłacone i wchodzi do masy spadkowej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel biorący udział w konkursie na stanowisko dyrektora szkoły zobowiązany jest do odpracowania przepadających w tym czasie zajęć dydaktycznych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który przebywa na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia od sierpnia 2018 roku do sierpnia 2019 roku powinien zostać objęty podwyżką płac wynikającą z rozporządzenia MEN? Jaki wymiar zatrudnienia nauczyciela należy wpisać w wymiarze uposażenia, skoro nauczyciel nie świadczy pracy?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe