Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ocena skutków planowanych operacji przetwarzania dla ochrony danych osobowych w Przedszkolu
Zgodnie z art. 35 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1) – dalej RODO ocena skutków przetwarzania danych musi zawierać co najmniej: a) systematyczny opis planowanych operacji przetwarzania i celów przetwarzania; b) ocenę, czy operacje przetwarzania są niezbędne oraz proporcjonalne w stosunku do celów; c) ocenę ryzyka naruszenia praw lub wolności osób, których dane dotyczą; d) środki planowane w celu zaradzenia ryzyku, w tym zabezpieczenia oraz środki i mechanizmy bezpieczeństwa mające zapewnić ochronę danych osobowych i wykazać przestrzeganie RODO, z uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów osób, których dane dotyczą, i innych osób, których sprawa dotyczy. Jednocześnie RODO nie określa sposobu dokonania takiej oceny, ani jej formy. Szacowanie ryzyka jest dokonywane w bardzo zindywidualizowany sposób, ponieważ musi uwzględnić, jakie rodzaje danych są przetwarzane w danym przedszkolu i w jaki sposób; jakie rodzaje zagrożeń występują w odniesieniu do danych określonego rodzaju i w odniesieniu do danego sposobu przetwarzania, a także jakie jest prawdopodobieństwo ich wystąpienia; jakie następstwa dla ochrony danych może spowodować dane zagrożenie w zakresie integralności danych, ich poufności oraz dostępności; jakie działanie przedszkole podjęło aby chronić poszczególne rodzaje danych osobowych, z uwzględnieniem sposobu ich przetwarzania. Utrwalenie przeprowadzonej oceny w formie pisemnej lub elektronicznej (w sposób opisowy lub jako tabeli uwzględniającej ww. zagadnienia) pozwala wykazać przeprowadzenie szacowania ryzyka – art. 5 ust. 2 RODO. Można posiłkować się poradnikiem GIODO odnośnie sposobu szacowania ryzyka (https://giodo.gov.pl/pl/1520282/10294).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną ze sprzężeniami spełniający obowiązek nauki w szkole ponadpodstawowej jest często nieobecny. Spowodowane jest to jego stanem zdrowia. Nieobecność jest usprawiedliwiona zwolnieniem lekarskim lub usprawiedliwiona przez rodzica. Nieobecności są duże - ponad 50%. Raz był już niepromowany z powodu niskiej frekwencji. Czy taka sytuacja może trwać kolejny miesiąc, czy zasadne jest wypisanie ucznia ze szkoły i na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z rozporządzeniem MEN w spr. BHP w szkole, o wypadku ucznia należny zawiadomić między innymi organ prowadzący szkołę i radę rodziców. Proszę o podpowiedź, jakie informacje powinno zawierać takie zawiadomienie (ewentualnie o wzór zawiadomienia).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z powodu epidemii koronawirusa zostały na dwa tygodnie zamknięte szkoły. Nauczyciele nie przychodzą do szkoły, jednak pozostają w gotowości do pracy. Jakie wynagrodzenie należy się nauczycielowi? Czy w ramach wynagrodzenia za czas przestoju, o którym mowa w art. 81 § 1 k.p. nauczyciel uzyskuje prawo tylko do wynagrodzenia zasadniczego? Czy za czas pozostawania w gotowości do pracy należą się nauczycielowi dodatki: stażowy, motywacyjny, funkcyjny, wiejski? Czy nauczyciel ma prawo do wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe niezrealizowane z powodu zamknięcia szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki rodzaj kary zastosować wobec nauczyciela, gdy na jego lekcji uczniowie się pobili?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury założenia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym? Do kiedy należy złożyć wniosek o dotację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe