Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1.09.2018 r. do mojego liceum zostaną włączone klasy gimnazjum. W arkuszu organizacyjnym, zatwierdzonym przez organ prowadzący, zaplanowane zostało 16 godzin wychowania fizycznego w gimnazjum dla jednego nauczyciela, inny n-l w-fu wyraził chęć przejścia w stan nieczynny w związku z brakiem godzin. Po klasyfikacji okazało się, że stany klas się zmieniły i możliwy będzie podział na grupy, czyli ilość godzin zwiększy się do 24, ale dla nauczycieli liceum brakuje do pełnych etatów około 8 godzin. Czy w związku z tym, że pojawiły się dodatkowe godziny w gimnazjum muszę przywrócić ze stanu nieczynnego n-la gimnazjum i dać mu te parę (6 lub 8) godzin, czy też mogę je przydzielić nauczycielom liceum? Przy czym przewiduję, że w przyszłym roku szkolnym nie będę miała godzin dla tego n-la, którego miałabym przywrócić ze stanu nieczynnego i będę musiała go zwolnić.
Zgodnie z art. 20 ust. 7 Karty Nauczyciela, dyrektor szkoły ma obowiązek przywrócenia do pracy w pierwszej kolejności nauczyciela pozostającego w stanie nieczynnym w razie powstania możliwości podjęcia przez nauczyciela pracy w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony lub na okres, na który została zawarta umowa, w tej samej szkole, na tym samym lub innym stanowisku, pod warunkiem posiadania przez nauczyciela wymaganych kwalifikacji. Odmowa podjęcia pracy przez nauczyciela powoduje wygaśnięcie stosunku pracy z dniem odmowy.
Nauczycieli gimnazjum i nauczycieli szkół, w których prowadzone są klasy dotychczasowego gimnazjum nie dotyczy powyższy przepis, lecz art. 225 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe. Na jego podstawie, dyrektor nie ma obowiązku przywrócenia do pracy nauczyciela przeniesionego w stan nieczynny (chyba że dysponuje wolnym stanowiskiem pracy - wówczas zatrudnianie nowego nauczyciela byłoby bezzasadne). Jeżeli nauczycielom liceum zostały ograniczone etaty i nowymi godzinami zostaną one uzupełnione, to nie pojawi się w szkole wolne stanowisko dla nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dając nauczycielowi pismo o przekształceniu umowy na czas nieokreślony na umowę na podstawie mianowania, należy do akt dołączyć aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności nauczyciela?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku nie wyłonienia kandydata w konkursie na dyrektora szkoły podstawowej organ prowadzący powierzając stanowisko dyrektora zgodnie z art 63 ust.12 Prawo Oświatowe powierza je na 5 lat? I czy uzgodnienie z organem nadzoru oraz opinia rady pedagogicznej szkoły są wiążące dla organu prowadzącego przy wyborze kandydata?
- Od 1 września w szkole prywatnej nauczyciele będą zatrudniani na umowę o pracę. Które przepisy z Karty Nauczyciela będą miały zastosowanie w stosunku do tych nauczycieli?
- 1. Pracownik obsługi szkoły (kobieta) skończyła 60 lat w lutym 2019 r.
19 lipca 2019 r.rozwiązano z nią stosunek pracy- za porozumieniem stron.
22 lipca ponownie zawarto stosunek pracy.
24 lipca pracownica złożyła do ZUS wniosek o emeryturę. Prawo do emerytury przyznano, ale zawieszono wypłatę ze względu na pozostawanie w stosunku pracy.
Czy to postępowanie jest zgodne z prawem? Kiedy trzeba rozwiązać stosunek pracy i ewentualnie- jeżeli zajdą takie okoliczności nawiązać ponownie- żeby pracownik zachował prawo do emerytury i wynagrodzenia?
2. Czy na zwolnieniu lekarskim można rozwiązać lub nawiązać stosunek pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy wolno ograniczyć etat nauczycielce, która przebywa na urlopie bezpłatnym? W czasie trwania urlopu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe