Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od niedawna mamy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.Wszystkie zalecenia z orzeczenia staramy się realizować . dziecko ma zalecona terapię logopedyczna i psychologiczna . rodzic nie chce wyrazic zgody na terapie psychologiczna. I w tym momencie mamy problem. Czy złożenie przez rodzica orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest rownoznaczne z wyrażeniem zgody na realizację wszystkich zaleceń z orzeczenia bez dodatkowej zgody rodzica? proszę o pilna odpowiedź.
Wszystko zależy od tego, z jakiego „klucza” organizuje się wspomniane zajęcia terapeutyczne.
Dla dziecka niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowuje się Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny, w którym należy zaplanować min.:
1. indywidualne zajęcia rewalidacyjne – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Udział w tych zajęciach jest obowiązkowy. Prowadzić je może wyłącznie nauczyciel z kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej lub specjalista np. logopeda.
2. zajęcia, które są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku na terenie przedszkola lub szkoły – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Udział w tych zajęciach jest dobrowolny.
Zatem, jeśli zajęcia terapeutyczne z psychologiem są zaplanowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, to rodzice mają prawo nie wyrażać zgody na uczestnictwo dziecka w tych zajęciach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wydrukowane oceny ucznia przechodzącego w trakcie roku szkolnego do innej placówki z Librus Synergia mogą stanowić załącznik do zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Osobą uprawnioną do świadczeń ZFŚS jest zgodnie z ustawą małżonek pracownika. Czy aby uzyskać świadczenie z ZFŚŚ w formie zapomogi losowej z powodu choroby długotrwałej, wniosek powinien złożyć małżonek pracownika, czy pracownik uzasadniając złożenie wniosku chorobą małżonka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły na prośbę matki może odmówić ojcu podania informacji o miejscu zamieszkania dzieci? Ojciec nie jest pozbawiony praw rodzicielskich, a matka wraz z dziećmi uciekła od niego oskarżając go o przemoc.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy wewnętrznego Regulaminu ZFŚS.
Znalazłam następujące wyjaśnienie dotyczące uprawnień z ZFŚŚ:
"Emeryt korzysta z ZFŚS u ostatniego pracodawcy…… z wyjątkiem sytuacji, gdy ponownie podejmuje zatrudnienie, czyli jeżeli emeryt podjął zatrudnienie w innym zakładzie pracy, wówczas przyjmuje się, że zyskuje on status beneficjenta ZFŚS w tym zakładzie, a traci uprawnienie do ZFŚS w zakładzie, w którym dotychczas był beneficjentem jako emeryt. Stanowisko takie przedstawił Sąd Najwyższy w uchwale z 15 listopada 1991 r. I PZP 56/91, który wskazał, iż status pracownika jest w tym wypadku "mocniejszy" od statusu emeryta. Jeżeli zaś emeryt ponownie podejmie pracę, to świadczenia przysługują mu nie z tej racji, że jest emerytem, lecz dlatego, że jest pracownikiem".
Inna Koleżanka otrzymała interpretację, że jeśli nauczyciel emeryt podejmie pracę w innej szkole, nie w tej, z której jest beneficjentem ZFŚS, to otrzymuje świadczenie zarówno jako emeryt i jako nauczyciel. Nie otrzyma jako emeryt, jeśli zawiesi emeryturę.
Co jest prawdą?
Dodam, że oba źródła jako podstawę prawną podają:
• Uchwała Sądu Najwyższego z 15 listopada 1991 r. (I PZP 56/91).
• Ustawa z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jedn. Dz.U. 2016 r. poz. 800 z późn. zm.) - art. 2 pkt 5.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam -pytanie dotyczy ZFŚS - czy pracownik zatrudniony na czas roku szkolnego na 3/40 opieka nad dowozem jest uprawniony do takich samych kwot np. zapomogi świątecznej jak pracownik na pełnym etacie ,czy można to uregulować zapisem w naszym regulaminie ZFŚS . Proszę o odpowiedź.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe