Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od nowego roku szkolnego do klasy pierwszej szkoły ogólnodostępnej (liceum) ma być przyjęta uczennica posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym.Jaką podstawę programową powinna realizować? Czy nie powinna być w szkole specjalnej i zajęcia powinny być prowadzone przez specjalistów? Proszę o szybką odpowiedź.
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym ze względu na niepełnosprawność intelektualną, nie musi uczęszczać do szkoły specjalnej, a rodzice mogą wybrać dla niego szkołę ogólnodostępną – art. 127 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Zgodnie z art. 275 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym, stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 2012 r., poz. 977 ze zm. W liceum uczeń realizuje podstawę programową stanowiącą załącznik nr 4 do ww. rozporządzenia, a na podstawie IPET program nauczania musi zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia - art. 127 ust. 4 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor, w celu poprawy jakości pracy szkoły i umożliwienia uczniom lepszych warunków nauki, podjął decyzję o podzieleniu dwóch klas (55 osób) na trzy grupy na takie przedmioty jak: j.polski, matematyka, fizyka, chemia.
Ma na to zatwierdzone godziny w projekcie organizacyjnym, decyzję Rady Pedagogicznej. Uczniowie mają liczbę lekcji zgodną z ramowym planem nauczania. Czy coś jeszcze w takiej sprawie powinien zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie procedury powinna wszcząć szkoła ponadgimnazjalna względem ucznia i jego rodziców w przypadku gdy uczeń ma ciągle nieobecności w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym przedszkolu w aktualnej sytuacji dotyczacej zamknięcia placowek, można wpisać w dotacje z Urzędu Miasta dziecko, które miało uczęszczać od kwietnia? Umowa z rodzicami jest podpisana, zajęcia są temu dziecku wysyłane online.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- N - l, wychowawca zatrudniony jest w młodzieżowym ośrodku wychowawczym - placówka nieferyjna całodobowa, w wymiarze 24 godz.tygodniowo. Czy taki nauczyciel sprawujący opiekę nocną w godz 22:00-6:00 może nie uczestniczyć w posiedzeniu Rady Pedagogicznej, które odbywa się o godz. 14:30 tego samego dnia. Nauczyciel argumentuje to, tym, że jest po dyżurze nocnym i powinien mieć 11 godzin przerwy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ramowych statutów. Czy rozporządzenie z dnia 17 marca 2017 w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli zastępuje rozporządzenie z 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół? Czy tylko w zakresie ramowych statutów przedszkoli publicznych, jak jest zapisane w przypisie 2 rozporządzenia z 2017 r., co oznaczałoby, że treści dotyczące przedszkoli straciły moc, ale treści dotyczące szkół nadal obowiązują w tym rozporządzeniu. Jakie są aktualne akty prawne dotyczące ramowych statutów szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe