Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września zatrudniam w SP na kilka godzin nauczyciela etyki. Jak mogę zgodnie z przepisami zorganizować lekcje, jeżeli na poziomie klas I-III zgłosiło się 9 osób, a na poziomie IV-VI - 5 osób?
Poprzez stworzenie grupy międzyoddziałowej lub międzyklasowej w oparciu o obowiązujące programy nauczania zawarte w szkolnym zestawie programów.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach z 14 kwietnia 1992 r. (zmienione 30 czerwca 1999 r.).
§1. 1. W publicznych przedszkolach organizuje się, w ramach planu zajęć przedszkolnych, naukę religii na życzenie rodziców (opiekunów prawnych).
W publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach, ponadpodstawowych
i ponadgimnazjalnych, zwanych dalej "szkołami", organizuje się w ramach planu zajęć szkolnych naukę religii i etyki:
1) w szkołach podstawowych i gimnazjach - na życzenie rodziców (opiekunów prawnych. (...))
§ 2.1. Przedszkole i szkoła mają obowiązek zorganizowania lekcji religii dla grupy nie mniejszej niż siedmiu uczniów danej klasy lub oddziału (wychowanków grupy przedszkolnej). Dla mniejszej liczby uczniów w klasie lub oddziale (wychowanków w grupie) lekcje religii w przedszkolu lub szkole powinny być organizowane w grupie międzyoddziałowej lub międzyklasowej.
§ 3. 1. Uczniom, których rodzice lub którzy sami wyrażają takie życzenie (§ 1 ust. 1), szkoła organizuje lekcje etyki w oparciu o programy dopuszczone do użytku szkolnego na zasadach określonych w art. 22 ust. 2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty.
2. W zależności od liczby zgłoszonych uczniów zajęcia mogą być organizowane według zasad podanych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do kiedy rada pedagogiczna opiniuje szkolny zestaw podręczników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły, który złożył wniosek o ocenę swojej pracy może zrezygnować i przerwać procedurę ceny pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik stażysta (pierwsza praca) został zatrudniony w szkole feryjnej od 1.09.2020 r. na podstawie umowy o pracę na pełny etat na stanowisku nauczyciela, na czas określony na okres odbywania stażu na nauczyciela kontraktowego. Pracownik otrzymał wynagrodzenie za wrzesień i jednorazowe świadczenie na start 1000 zł. Pracownik w dniu 11.09.2020 r. złożył wypowiedzenie umowy o pracę, okres wypowiedzenia 2 tyg. Od 14.09.2020 r. przebywa na zwolnieniu lekarskim. Czy pracownik jest zobowiązany do zwrotu nadpłaconego wynagrodzenia? Jak skutecznie pracodawca może się domagać zwrotu części wynagrodzenia i jakie kroki powinien podjąć w tym kierunku? Czy pracownik musi zwrócić jednorazowe świadczenie na start?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- prosze o przykładowe zarządzenie do zmiany regulaminu ZFŚS oraz przykładową uchwałę klasyfikacyjną,promocyjną,końcoworoczną dla kl. I-III, IV-VII i VIII (uchwała na czerwiec czyli klasyfikacja roczna), uchwałę w sprawie opinii dotyczącej przyznania stypendium za wyniki w nauce,osiągnięcia sportowe i inne, uchwała ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły (na czerwca), uchwała wprowadzajaca do statutu logo szkoły, uchwała oraz opinia Rady pedagogicznej dotycząca omówienia arkusza organizacyjnego i przydziału godzin na nowy rok szkolny
Dziękuję
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację naszej sytuacji formalnoprawnej oraz możliwości obrony w jakiej znajduje się szkoła/nauczyciele.
Do KO wpływają donosy-anonimy, w których są oskarżani i pomawiani nauczyciele - 3 anonimy, w każdym inna grupa nauczycieli. Zarzuty są ogólnikowe, nie dotyczą konkretnych sytuacji, czy zaistniałych problemów (n-le nie rozmawiają z uczniami, n-l krzyczy, ma humory, trudno u niego się poprawić itp.). Po pierwszym odbyła się kontrola KO z ankietowaniem uczniów, wyjaśnieniami dyrektora, drugim razem dyrektor został zobligowany do pisemnego wyjaśnienia. Również przeprowadzono ankietowanie uczniów, rozmowy z sam.klasowymi, pisemne wyjaśnienia nauczycieli. Zarzuty stawiane w anonimie się kolejny raz nie potwierdziły.
Ostatnio wpłynął trzeci anonim (corocznie 1), również bez konkretnych zarzutów tylko z ogólnikowymi pomówieniami.
KO znów wezwało do wyjaśnienia i ponownego zbadania oraz ostrzega o ponownej kontroli lub nawet postępowaniach dyscyplinarnych. Po analizie, obserwacjach i rozmowach z nauczycielami pojawiły się podejrzenia,że anonimy są pisane przez ucznia/uczniów. 1. Czy możemy się w jakiś sposób bronić, bo udowadnianie kolejny raz "że ktoś nie jest wielbłądem" staje się b.męczące? 2. Czy w świetle prawa KO jest obowiązane do reagowania na ewidentnie złośliwe i nękające donosy/anonimy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe