Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Osoba fizyczna jest organem prowadzącym przedszkole niepubliczne. Od lipca 2020 r. nastąpi zmiana organu prowadzącego na spółkę z o.o. Nazwa placówki, właściciel, miejsce i dyrektor pozostaną bez zmian. Czy wymagane jest zakończenie działalności obecnej placówki? Jakie dokumenty należy przedstawić do Urzędu miasta, aby nadal otrzymywać dotację na dzieci?
Na podstawie art. 168 ust. 4 pkt 1 i 4 oraz ust. 14 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. dopuszczalna jest kontynuacja działalności niepublicznego przedszkola w związku z dokonaniem zmiany organu prowadzącego. W takim przypadku wniosek o zmianę danych dotyczących organu prowadzącego, wpisanych do ewidencji niepublicznych przedszkoli, składa, nie później niż na miesiąc przed planowanym dniem zmiany organu prowadzącego, osoba dotychczas prowadząca przedszkole, co wymaga podania danych nowego organu prowadzącego oraz przedłożenia statutu przedszkola uwzględniającego tę zmianę. Zmiana organu prowadzącego następuje z dniem dokonania wpisu tej zmiany do ewidencji.
Akt PO, ani też ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 17 nie nakładają obowiązku złożenia żadnego innego dokumentu, aby była kontynuowana wypłata dotacji przyznanej danemu niepublicznemu przedszkolu na podstawie art. 17 UoFZO. Natomiast taki wymóg może wynikać z uchwały organu dotującego dotyczącej rozliczania dotacji, a więc należy ją przeanalizować – art. 38 ust. 1 UoFZO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z nową podstawą programową do szkoły podstawowej zajęcia komputerowe oraz język obcy są zajęciami obowiązkowymi, czy ocena roczna z tych zajęć powinna być oceną opisową I czy ocena z religii pozostaje oceną stopniową, np. dobry. Czy ocena z dodatkowych zajęć np. drugiego języka obcego w klasach I-III może być oceną stopniową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 grudnia 2022 r. zatrudniłam na zastępstwo (nauczyciel na zwolnieniach chorobowych i w dalszej perspektywie na macierzyńskim) nauczyciela początkującego. Czy należy przydzielić mu mentora? Na jaki okres mogę go przydzielić? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z zapisami nowej podstawy programowej wychowanie fizyczne dla uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych jest realizowane w formie zajęć klasowo-lekcyjnych i zajęć do wyboru przez ucznia.Czy "zajęcia do wyboru" muszą być realizowane na terenie szkoły i prowadzone przez nauczyciela zatrudnionego w szkole ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo:
- gdzie należy go wpisywać na świadectwie?
- czy co roku rodzice deklarują uczęszczanie na j. rosyjski?
- czy wliczamy go do średniej?
- czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język w następnym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące formy wyłonienia przedstawiciela rady rodziców oraz przedstawiciela rad pedagogicznych do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora nowoutworzonego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.
Art. 62a. znowelizowanej ustawy o systemie oświaty dopuszcza tworzenie przez organ prowadzący zespołów zwanych „centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego” ze szkół już istniejących.
10.05.2013 r. organ prowadzący podjął uchwałę w sprawie rozwiązania ZSE (szkoły młodzieżowej) oraz utworzenia centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego.
W skład nowego CKZiU wejdą:
- zasadnicza szkoła zawodowa (bez naboru, szkoła młodzieżowa)
- technikum ekonomiczne, liczące 11 oddziałów (pozostałe po rozwiązaniu ZSE, szkoła młodzieżowa)
- CKU (szkoła dla dorosłych), liczące 30 oddziałów w formach szkolnych – szkoła, która istnieje od 14-tu lat i nie została rozwiązana.
Do komisji konkursowej został powołany przedstawiciel rady rodziców ZSE (CKU nie mogło wyłonić swojego przedstawiciela, ponieważ w szkołach dla dorosłych nie powołuje się rady rodziców) oraz przedstawiciel rady pedagogicznej ZSE, wyłoniony zgodnie z sugestią organu prowadzącego – w formie losowania.
W wyniku jednostronnych decyzji organu prowadzącego, CKU (będące o wiele większą jednostką niż ZSE, na dodatek nie rozwiązaną) nie ma swojego przedstawiciela w komisji konkursowej.
Chciałabym zapytać, czy takie wyłonienie przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej jest zgodne z prawem i czy nie należałoby tu zastosować art. 36a ust. 11. ustawy oso:
11. W przypadku szkół i placówek, o których mowa w art. 44 i art. 52 ust. 1, w skład komisji nie wchodzą odpowiednio przedstawiciele rady pedagogicznej i rady rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe