Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Planuję obserwować lekcje zdalnego nauczania, na co powinnam zwrócić uwagę?
Zgodnie z § 23 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658) dyrektor szkoły opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej w terminie do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan. Na podstawie § 23 ust. 3 pkt 4 w planie tym zawiera się informacje o zaplanowanych hospitacjach prowadzonych przez nauczycieli zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz inne zajęciach i czynnościach wynikających z działalności statutowej szkoły lub placówki.
Jeżeli hospitacja jest zaplanowana powinna być ona prowadzona i oceniana w oparciu o „standardowe” wymogi i kryteria, jakie dyrektor stosuje w normalnej sytuacji.
Jednakże z uwagi na to, że obecnie kształcenie odbywa się w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.) należałoby zwrócić uwagę na aspekty realizacji zajęć z wykorzystaniem technik na odległość.
Można by ocenić metody i efekty wdrożenia uczniów w nowy system nauki, a także sposób w jaki nauczyciele korzystają ze środków porozumiewania się na odległość takich jak: poczta elektroniczna, narzędzia konferencyjne, komunikatory internetowe oraz narzędzia pracy grupowej.
Podczas obserwacji lekcji zdalnej i analizy jej efektów można skupić się na tym czy danemu nauczycielowi udało się zwiększyć efektywność nauki zdalnej, z jakich materiałów korzystał i w jaki sposób je przygotowywał dla uczniów, a także w jaki sposób sprawdzał zaangażowanie uczniów oraz systematyczność ich pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Jakie dokumenty z nadzoru pedagogicznego powinny znalezć się w dokumentach dyrektora przedszkola niepublicznego?
2.Czy arkusz organizacyjny przedszkola niepublicznego powinien być napisany w takiej formie o jakiej mówi rozporządzenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak mam monitorować wdrażanie podstawy programowej w klasach 1 i 2 w szkole podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel współorganizujący nauczanie ucznia niepełnosprawnego (posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera). Nauczyciel jest zatrudniony w szkole ogólnodostępnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1.Jakie dokumenty z nadzoru pedagogicznego powinny znaleźć się w dokumentach dyrektora przedszkola niepublicznego?
2.Czy arkusz organizacyjny przedszkola niepublicznego powinien być napisany w takiej formie o jakiej mówi rozporządzenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Edukacja domowa. Uczeń realizuje edukację domową poza granicami kraju. Egzaminy kwalifikacyjne zostały wyznaczone na 7 i 8 czerwca (oczywiście poinformowano matkę dziecka o terminie). 4 czerwca matka skontaktowała się tel. ze szkoła i poinformowała, że ze względów finansowych dziecko nie przyjedzie na egzaminy w wyznaczonym terminie. Proszę o informację czy w takiej sytuacji uczeń może/powinien mieć wyznaczone egzamin klasyfikacyjny w sierpniu, a jeśli tak, jaka jest podstawa prawna regulująca takie działanie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe