Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Zgodnie z § 23 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658) dyrektor szkoły...

PORADA PRAWNA

22 maja 2020 Nadzór pedagogiczny

Planuję obserwować lekcje zdalnego nauczania, na co powinnam zwrócić uwagę?

Zgodnie z § 23 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658) dyrektor szkoły opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej w terminie do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan. Na podstawie § 23 ust. 3 pkt 4 w planie tym zawiera się informacje o zaplanowanych hospitacjach prowadzonych przez nauczycieli zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz inne zajęciach i czynnościach wynikających z działalności statutowej szkoły lub placówki.
Jeżeli hospitacja jest zaplanowana powinna być ona prowadzona i oceniana w oparciu o „standardowe” wymogi i kryteria, jakie dyrektor stosuje w normalnej sytuacji.
Jednakże z uwagi na to, że obecnie kształcenie odbywa się w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.) należałoby zwrócić uwagę na aspekty realizacji zajęć z wykorzystaniem technik na odległość.
Można by ocenić metody i efekty wdrożenia uczniów w nowy system nauki, a także sposób w jaki nauczyciele korzystają ze środków porozumiewania się na odległość takich jak: poczta elektroniczna, narzędzia konferencyjne, komunikatory internetowe oraz narzędzia pracy grupowej.
Podczas obserwacji lekcji zdalnej i analizy jej efektów można skupić się na tym czy danemu nauczycielowi udało się zwiększyć efektywność nauki zdalnej, z jakich materiałów korzystał i w jaki sposób je przygotowywał dla uczniów, a także w jaki sposób sprawdzał zaangażowanie uczniów oraz systematyczność ich pracy.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT