Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Planuję zatrudnienie nauczyciela w ramach środków na realizację zajęć pochodzących z Unii Europejskiej do prowadzenia zajęć z podstawy programowej w placówce publicznej. Nauczyciel ten nie realizuje w naszej placówce obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych. Nauczyciel którego planujemy zatrudnić posiada kwalifikacje zgodne z Kartą Nauczyciela, ma zaświadczenie z KRK. Czy w ramach projektu unijnego zatrudniamy go z Karty Nauczyciela czy z Kodeksu Pracy?
Nauczyciel „z zewnątrz”, posiadający wymagane kwalifikacje i zaświadczenie o niekaralności, jest zatrudniany do realizacji projektu unijnego na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 7e ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Angaż na podstawie Karty Nauczyciela mają zapewniony tylko nauczyciele, którzy już są zatrudnieni w danej publicznej szkole lub przedszkolu (art. 35a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2014 r., poz. 191).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 2 marca matka złożyła wniosek do dyrektora szkoły o zwolnienie do końca etapu edukacyjnego z nauki języka niemieckiego syna z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - autyzm. Jaka jest procedura i wzory dokumentów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z orzeczeniem- afazja motoryczna, w orzeczeniu jest napisane ze dziecko "wymaga pomocy osoby wspierającej". Powinnam zatrudnić nauczyciela wspomagającego czy asystenta nauczyciela? Na jakich zasadach, w jakim wymiarze godzin, jakie wynagrodzenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zajęć z wychowania fizycznego w liceum ogólnokształcącym. Czy istnieje możliwość łączenia klas na różnych poziomach tzn. I, II, III. Nadmieniam, że jest to łącznie 20 osób. Czy zajęcia mogą odbywać się jedynie na sali gimnastycznej ( jedyna forma wych-fiz)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy protokoły z egzaminów poprawkowych powinny zostać umieszczone w księdze arkuszy ocen? Czy prace pisemne ucznia należy traktować jako integralną część protokołu i też umieścić w księdze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych. Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej. Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy , jeżeli kończy naukę na poziomie III 1 kontynuuje naukę na poziomie IV 1 poziom rozszerzony.
Rozumiem, że jeżli uczęń z poziomu IV1 jest bardzo słaby ( diagnoza szkolna, wyniki testu gimnazjalnego ) to może realizować treści z poziomu podstawowego ale z ilością godzin przypadającą na poziom rozszerzony ( czyli godziny z podstawy plus godziny z rozszerzenia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe