Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Powtarzam moje pytanie: " Witam. Kto odpowiada za stan czystości w kuchni prowadzonej przez ajenta? Czy szkoła powinna kontrolować stan kuchni? Proszę o podstawę prawną." oraz Państwa odpowiedź: "Wynajmując ajentowi pomieszczenia szkolne w celu prowadzenia jego działalności, szkoła nie prowadzi już własnej stołówki. Nie ma zatem żadnego obowiązku kontrolowania stanu kuchni. Odpowiedzialnym za stan czystości jest teraz ajent, który prowadzi tam swoją działalność na podstawie umowy podpisanej z dyrektorem szkoły. To tak samo, jak w przypadku wynajmowania pomieszczeń szkolnych w celu prowadzenia przez osobę z zewnątrz sklepiku. Za jakość produktów tam sprzedawanych oraz stan czystości odpowiada osoba wynajmująca i prowadząca działalność. Instytucją, która może kontrolować punkty gastronomiczne jest sanepid. " Dostaliśmy zalecenia z Organu Prow, by kontrolować sklepiki szkolne, mimo, że są wynajmowane przez ajentów. W związku z tym proszę ponownie o podanie podstawy prawnej Państwa odpowiedzi na moje pytanie.
Podmioty prowadzące działalność gastronomiczną, w tym sklepiki szkolne i stołówki, podlegają powszechnie obowiązującym przepisom. Ich działalność opiera się przede wszystkim na przepisach:
1) ROZPORZĄDZENIA (WE) NR 178/2002 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności,
2) USTAWY z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
Sanepid dokonuje kontroli działalności tych podmiotów (nadzór sanitarny) na podstawie przepisów USTAWY z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Żadne przepisy nie dają dyrektorowi szkoły uprawnień do kontrolowania działalności sklepików i stołówek szkolnych prowadzonych przez podmioty zewnętrzne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel uzyskał stopień awansu nauczyciela mianowanego w 2010 r. Poprzedni dyrektor mimo spełnienia wszystkich warunków przez nauczyciela nie poinformował go o przekształceniu umowy z umowy na czas nieokreślony w umowę przez mianowanie. Obecnie chcę dokończyć procedurę i poinformować nauczyciela o przekształceniu umowy w umowę przez mianowanie. Pytanie dotyczy jaką datę( od kiedy) wpisać nauczycielowi, iż jego umowa uległa przekształceniu w umowę przez mianowanie. Z datą uzyskania awansu nauczyciela mianowanego( 2010 r) czy z datą wydania potwierdzenia.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Wg mnie posiada ona kwalifikacje do nauczania w szkole ponadgimnazjalnej. Mówi o tym ostatecznie paragraf 29 ust. 2 rozp. z 2017 r. (Dz. U. z 2017 poz. 1575). Ponieważ ukończyła studia przed 17 stycznia 2012 r. Proszę o potwierdzenie lub wyjaśnienie zastosowania w praktyce tego Rozporządzenia. Natomiast jeżeli nauczyciel może nauczać w szkole ponadgimnazjalnej, to czy może ubiegać sie o awans zawodowy bez dopełnienia wykształcenia?
- Jakie przepisy regulują ilość godzin ponadwymiarowych możliwych do realizacji przez dyrektora i wicedyrektora szkoły podstawowej, w odniesieniu do wysokości pensum ustalonego przez organ prowadzący? W przypadku dyrektora szkoły organ prowadzący ustalił obowiązkowe pensum w wysokości 5 godzin, a w odniesieniu do wicedyrektora - 8 godzin. Organ zastrzegł jednocześnie, że w związku ze zniżką godzin, dyrektor i wicedyrektor nie mają prawa do realizacji godzin dydaktycznych, w formie godzin ponadwymiarowych. Czy taka decyzja jest zgodna z prawem?
- Czy można udzielić całego przysługującego urlopu wypoczynkowego pracownikowi np. w lutym? Nadmieniam, że pracownik obsługi pracuje u nas już 6 lat w 3/4 etatu tj. przysługuje mu 15 dni urlopu rocznie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznej placówki ma obowiązek przyjęcia po zakończeniu urlopu rodzicielskiego nauczyciela, jeśli podczas jego nieobecności został zlikwidowany oddział, w którym pracował przed zwolnieniem lekarskim? Co z jego 12-miesięczną ochroną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe