Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik niepedagogiczny, pracujący w szkole w latach 80-tych, zgubił świadectwo pracy i zwrócił się z prośbą o wydanie oryginału - jest ono potrzebne do przyznania renty w ZUS. Czy w tym wypadku wystarczy, że zrobię kserokopię świadectwa znajdującego się w aktach osobowych i zaznaczę, że jest to odpis czy muszę przepisać na nowo całą jego treść?
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania, w aktach osobowych pracownika przechowuje się kopię świadectwa pracy, a w uzasadnionych przypadkach pracodawca obowiązany jest wydać odpis tego świadectwa pracy.
Z powyższego przepisu wynika, że nie można wydać pracownikowi kserokopii świadectwa pracy poświadczonej za zgodność z oryginałem, ponieważ przepis mówi o odpisie, czyli przepisanej treści z dokumentu, jakim jest świadectwo pracy przechowywane w aktach osobowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile dni urlopu należy się nauczycielowi w jednostce feryjnej, który dostał powierzenie stanowiska kierowniczego 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2022 r. Umowa o pracę tego nauczyciela kończy się 31 sierpnia 2022 r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w stosunku do nauczycieli zatrudnionych na część etatu w placówkach nieferyjnych (międzyszkolny ośrodek sportowy) – jest to ich dodatkowe zatrudnienie (posiadają umowy na czas nieokreślony w szkole, która jest ich podstawowym miejscem pracy) – stosujemy przepisy o limicie zawieranych umów na czas określony? Nauczyciele zatrudniani są na okres roku szkolnego (od września do sierpnia) zgodnie z arkuszem organizacyjnym na dany rok szkolny.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do pytania z dnia 13.01.2015 r. odnośnie przyznania dodatku funkcyjnego dla wicedyrektora szkoły na czas nieobecności dyrektora proszę o ustosunkowanie się do Rozporządzenia MEN z dnia 03.04.2009 (wcześniej z dnia 02.02.2005 r.) w sprawie dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez organy administracji rządowej - § 4 ust.2. Czy przytoczone przepisy mają w tym przypadku zastosowanie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Problem mój pojawił się z n-lem, którego przedstawię przebieg pracy. Pani X zatrudniona została w 2012 r. w oddziale przedszkolnym w wymiarze 20/25 na czas określony. Następną umowę p. była dyrektor szkoły podpisała z n-lką na czas określony (3 lata) w pełnym wymiarze. Następną umową była również umowa na czas określony (1 rok). Dnia 01.09.2016 podpisano z n-lem kolejną umowę na czas określony (1 rok) czyli do 31.08.2017 r. W kwietniu 2017 r. p.urodziła dziecko i przebywa na urlopie macierzyńskim. Poprzednia dyrektorka wystawiła świadectwo pracy, które zostało wysłane w ciągu 7 dni. Pani n-lka domaga się zatrudnienia na czas nieokreślony z dniem 01.09.2017r. Proszę o wykładnię prawną tej trudnej i zawiłej dla mnie sytuacji. Bardzo proszę o pilną odpowiedź i ewentualnie wzór aneksu do zawartej wcześniej umowy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem szkoły podstawowej. Mam powołanie na to stanowisko na okres 5 lat. Kadencja kończy się 31 sierpnia 2019 r. Okazuje się, że od 01.09.2018 r. w naszej szkole będzie tylko 11 oddziałów (w świetle prawa nie będzie więc stanowiska wicedyrektora). W ten sposób moja kadencja zostanie skrócona o rok. Czy mogę się ubiegać o jakieś odszkodowanie, odprawę za czas do końca kadencji, na którą zostałam formalnie powołana, a nie będę jej mogła kontynuować z przyczyn organizacyjnych? Jeśli tak to od kogo, w jakim wymiarze? Proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe