Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację. Arkusze ocen w klasach 4-6sp mogą byc wypełnione pismem komputerowym. Co oznacza ten zapis? Czy to, że wdrukowujemy oceny w istniejący arkusz, czy może drukujemy dodatkową kartkę z ocenami i dopinamy do arkusza. Jeśli dopinamy do arkusza dodatkową kartę z ocenami, to czy musi byc na niej nr sygnatury obowiązującego druku? Regina Szafrańska-Dąbek
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych wraz z załącznikiem nr 2
§ 14. 1. Świadectwa i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym, z zastrzeżeniem § 15 i 16.
2. Imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę (semestr), oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wydania świadectwa lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły, z tym że w nazwie szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół lub specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego można pominąć nazwę zespołu lub specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego.
3. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:
1) zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych — w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”;
2) nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych — w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”.
W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.
4. Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę.
5. Jako datę wydania świadectwa przyjmuje się, z zastrzeżeniem § 16 ust. 9, datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W przypadku ucznia, który zdał egzamin poprawkowy lub egzamin klasyfikacyjny po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę zdania tego egzaminu.
6. Jako datę wydania świadectwa dojrzałości wydawanego po zdaniu egzaminu dojrzałości przyjmuje się datę ustalonego przez kuratora oświaty terminu wydania absolwentom świadectw dojrzałości.
7. Świadectwa wydawane przez szkołę oraz legitymacje szkolne opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.
8. Świadectwo dojrzałości wydawane po zdaniu egzaminu dojrzałości opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej kuratorium oświaty.
9. Świadectwa wydawane przez szkołę podpisują osoby wskazane na drukach. Odcisk pieczęci dyrektora szkoły powinien być wyraźny.
10. Przepisy ust. 2—4, 7 i 9 stosuje się odpowiednio przy wypełnianiu arkuszy ocen i indeksów.
Nie wystarczy wydrukować kartkę z ocenami i umieścić ją w arkuszu w przypadku kl. 4-6 szkoły podstawowej. Musi być tu zastosowany obowiązujący druk (wg odpowiedniego wzoru), który szkoła wypełnia „czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym”. Są dopuszczone 3 sposoby prowadzenia w/w dokumentacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki może podjąć dyrektor wobec nauczyciela, który nie zrealizował wszystkich godzin z art. 42 Karty Nauczyciela? Godziny rozliczane są w cyklu półrocznym, więc nauczyciele rozliczani są z nich na koniec półrocza i roku szkolnego. Co powinnam zrobić w sytuacji, kiedy nauczyciel nie zrealizuje do końca tego roku wszystkich godzin karcianych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumenty z okresu gimnazjum (statut, procedury, regulaminy) należy uchylić uchwałą?
Co należy uczynić ze sztandarem gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak można zatrudnić nauczyciela w dwóch szkołach na jedną umowę - 8 godzin angielskiego w jednej i 8 godzin w drugiej, w tej samej gminie?
- Szkoła nie znalazła psychologa chętnego do pracy, jest tylko pedagog specjalny w wymiarze 5 godzin. Co w takim przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe