Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację, czy na dołączonych wydrukowanych arkuszach ocen do klasy IV w roku szkolnym 2017/2018 zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 26.04.2018 w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych par.53 pkt 1 ppkt2 "Od roku 2017/2018 arkusze ocen na druku według zworu odpowiednio 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły" musi zostać wydrukowany numer tego arkusza?
Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
1) zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły;
2) dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły.
W roku szkolnym:
1) 2017/2018 - w klasach II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży,
2) 2018/2019 - w klasach III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży
- prowadzi się dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
W latach szkolnych 2017/2018-2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy I i IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII lub VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 37 lub 46 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
1) od roku szkolnego 2017/2018 zakłada się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczęszczającym do klasy I szkoły podstawowej i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły;
2) w roku szkolnym 2017/2018 dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów odpowiednio klas II-VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w odpowiednich, kolejnych klasach tej szkoły.
Arkusze ocen dołączone zgodnie z ust. 1 pkt 2, ust. 3 i ust. 7 pkt 2 stają się integralną częścią dotychczasowych arkuszy ocen założonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 44 lub 53 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się i prowadzi słuchaczom szkoły podstawowej dla dorosłych.
Wg naszej opinii, arkusze powinny posiadać wydrukowane numery.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły w małej miejscowości pod Kołobrzegiem, miejscem pracy wpisanym w umowie wszystkich zatrudnionych nauczycieli jest miejscowość pod Kołobrzegiem. Od połowy września kilku nauczycieli realizuje nauczanie indywidualne w Kołobrzegu - gdzie mieszkają, oprócz jednego nauczyciela, który mieszka w miejscowości gdzie mieści się szkoła. Proszę o pomoc, w jaki sposób powinnam wystawić i rozliczyć delegację służbową?
Przykład 1: Nauczyciel mieszkający w Kołobrzegu, rano realizuje 2 godz. nauczania indywidualnego, wyjeżdża z miejsca zamieszkania - Kołobrzeg do ucznia i wraca do swojego domu po czym przyjeżdża do szkoły i prowadzi zajęcia zgodnie z planem lekcji.
Przykład 2: Nauczyciel prowadzi zajęcia w szkole po czym jedzie do Kołobrzegu na nauczanie indywidualne (mieszka w Kołobrzegu) i nie wraca do pracy.
Przykład 3: Nauczyciel mieszkający w miejscowości gdzie znajduje się szkoła po swoich lekcjach jedzie do Kołobrzegu na nauczanie indywidualne 2 godz. i wraca do swojego miejsca zamieszkania.
Wszyscy nauczyciele wymienieni w przykładach poruszają się prywatnymi samochodami. Bardzo proszę o podanie w jaki sposób powinnam rozliczyć delegację służbową. Czy powinnam uregulować to zarządzeniem? Podpisać z nauczycielami odrębnie umowę, porozumienie? Proszę o pomoc i podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje 4 dni w tygodniu łącznie realizuje 20 godziny tj.18+2 nadgodziny(7 godz. we wtorek,6 godz.w środę,2 godz.w czwartek, 5 godz. w piątek). Czwartek był dniem ustawowo wolnym. Jak należy obliczyć mu nadgodziny w niepełnym tygodniu? DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDZ.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba, która ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika, specjalność: prewencja i zagrożenia społeczne, studia uzupełaniające magisterskie pedagogika, specjalność: pedagogika rewalidacyjna, oligofrenopedagogika, studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz podyplomowe studia z podyplomowe edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz kurs TUS ma kwalifikacje bezterminowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły na Radzie pedagogicznej ustnie poinformował nauczycieli o chęci przeprowadzenia oceny pracy wybranych nauczycieli. Czy w związku z powyższym musi jeszcze poinformować ich w formie pisemnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam i prosze o rade:od wrzesnia chetni uczniowie klas IV-VI korzystaja z fakultetu jezyka niemieckiego ujetego w planie lekcji/z godz.do dyspozycji dyrektora/zajecia prowadzi nauczyciel szkoly-czy ocene z tych zajec mozna liczyc do sredniej?Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe