Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba, która ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika, specjalność: prewencja i zagrożenia społeczne, studia uzupełaniające magisterskie pedagogika, specjalność: pedagogika rewalidacyjna, oligofrenopedagogika, studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz podyplomowe studia z podyplomowe edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz kurs TUS ma kwalifikacje bezterminowe?
W pytaniu brakuje informacji na temat zajmowanego stanowiska, można jednak wnioskować, że chodzi o stanowisko pedagoga specjalnego.
Zgodnie z § 19a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289 z późn. zm.) „kwalifikacje bezterminowe” do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego w przedszkolach, szkołach i placówkach (nie podano w pytaniu czy dotyczy przedszkola, szkoły, czy też placówki) posiada osoba, która ukończyła:
1) jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego lub drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie pedagogiki specjalnej albo studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej lub edukacji włączającej.
Mając na uwadze informacje zawarte w pytaniu można sądzić, że nauczyciel posiada „kwalifikacje bezterminowe” do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego, co Ministerstwo Edukacji i Nauki potwierdziło w swoich materiałach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mamy w przedszkolu obecne 5-latki (rok urodzenia 2011). Dzieci te pójdą od września do szkoły do "zerówki". Rozumiem, że nie mamy obowiązku wypełniania i przekazania rodzicom gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizowany program z zajęć z doradztwa zawodowego musi mieć nadany numer i znaleźć się w szkolnym zestawie programów nauczania? Czy tak samo jest w przypadku zajęć z wychowawcą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów dopuszczalne jest zatrudnienie w przedszkolu nauczyciela wspomagającego (pedagoga specjalnego) lub pomocy nauczyciela osobno dla każdego dziecka z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Ilu maksymalnie podopiecznych może mieć jeden nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy Zespół Szkolno-Przedszkolny, nie wiem, jakie dokumenty powinny być wspólne. W statucie nadanym przez OP jest zapis, że zachowuje się odrębność rad pedagogicznych. Na wspólnych posiedzeniach są opiniowane: plany pracy ZSP, organizacje pracy ZSP i plan finansowy ZSP. Pozostałe zasady funkcjonowania SP i Przedszkola regulują zapisy w statutach SP i Przedszkola. Czy w związku z takim zapisem muszą być wspólne:
1. Regulamin pracy w ZSP?
2. Regulamin wynagradzania w ZSP?
3. Regulamin przyznawania dod. motyw. w ZSP?
4. Regulamin premiowania w ZSP?
5. zasady i kryteria przyznawania nagród w ZSP?
6. Kryteria oceny pracy nauczycieli w ZSP?
7. Kryteria oceny pracy pracowników niepedagogicznych w ZSP?
8. Kodeks etyki pracowników ZSP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę odnośnie prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. W arkuszu ocen ucznia jest do wypełnienia wiersz: Imiona i nazwiska rodziców. Co wpisać w tym wierszu w następującym przypadku: dziecko uczęszcza do klasy I, biologiczny ojciec dziecka jest po rozwodzie z matką, nie utrzymuje kontaktu z dzieckiem od 3 miesiąca życia, matka nie ma informacji o miejscu zamieszkania ojca, ojciec ten nie jest pozbawiony praw rodzicielskich. Matka dziecka zawarła związek małżeński z innym mężczyzną, który nie ma sądownie przyznanych praw rodzicielskich do tego dziecka. Czy w ww. wierszu wpisać imię i nazwisko ojca biologicznego bez adresu zamieszkania, czy ojca z drugiego małżeństwa, który obecnie wychowuje dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe