Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację, czy szkoła może przyjąć spadek, a może Rada Rodziców - ma osobne konto?
Zgodnie z art. 927 § 1 KC zdolność do dziedziczenia mają (czyli spadkobiercami mogą być) osoby fizyczne, które żyją w chwili otwarcia spadku, i osoby prawne, które w tej chwili istnieją. Do kręgu tych podmiotów nie należą szkoły jako jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale ewentualnie mogą nimi być osoby prowadzące lub rodzice uczniów. Spadkobiercą nie może być także rada rodziców, która jest organem szkoły niewyodrębnionym z jednostki oświatowej i nie posiada osobowości prawnej. Spadek może przyjąć jedynie spadkobierca (art. 1012 KC) – osoba fizyczna lub prawna, zatem szkoła ani rada rodziców nie są upoważnione do składania takiego oświadczenia. Od dnia 1 września 2017 r. rady rodziców będą mogły posiadać własne konto i dysponować środkami na nim zgromadzonymi, pochodzącymi np. z dobrowolnych wpłat osób spoza szkoły (art. 84 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica klasy IV nie uczestniczy w lekcjach religii. Jakiego wpisu nauczyciel religii ma dokonać w dzienniku w tabeli z ocenami z przedmiotu przy nazwisku tej uczennicy? Przy każdym uczniu jest ocena. Jakiego wpisu dokonać przy jej nazwisku - nie uczestniczyła?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do opiniowania funduszu socjalnego Związki Zawodowe wyznaczyły emerytowanego nauczyciela. W szkole na 25 pracowników 4 nauczycieli jest w związkach. Pracownicy nie życzą sobie aby ich dane, dochody były ujawniane Pani emerytce, która jest przedstawicielem związków. Napisali prośbę do związków o zmianę i wybór zaufanego nauczyciela, ale związki odmówiły. Jak mam się zachować w takiej sytuacji gdy pracownicy nie chcą, aby ich wnioski były opiniowane przez emerytkę. Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ukończyłam:
1) naukę w dziennym 2 letnim studium nauczycielskim SN, (jak się uczyłam to nie pracowałam )
2) następnie gdy już pracowałam ukończyłam 3 letnie studia zaoczne ( na bazie SN),
ZUS zaliczył mi SN do stażu emerytalnego (bo była kontynuacja nauki na studiach wyższych 3 letnich - ten sam kierunek) - jako okres nieskładkowy - 2 lata. Proszę powiedzieć czy czy można zaliczyć okres nauki w SN - 2 lata, do stażu pracy uprawniający do otrzymania narody jubileuszowej? (40 lat).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych.
Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej.
Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy (co to znaczy poziom podstawowy? treści zawarte w podstawie programowej na poziomie podstawowym?) czy liczba godzin przeznaczona do nauki języka obcego na poziomie podstawowym a treści mogą być z wyższego poziomu?). Czy uczeń A nawet jeżeli jest bardzo dobry z języka, musi być na poziomie podstawowym? Czy może jednak realizować rozszerzenie? Co zrobić z uczniem B, który ukończył angielski w gimnazjum na poziomie III1 jednak jego umiejętności nie pozwalają kontynuować nauki na poziomie rozszerzonym? Bardzo proszę o interpretacje tych konkretnych przykładów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji otrzymywanej przez stowarzyszenie od gminy na prowadzenie szkoły można finansować wycieczki edukacyjne organizowane dla uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe