Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację nt. organizacji indywidualnego toku nauki.Uczeń aktualnie 3 klasy, chce realizować w tym roku szkolnym program 3 i 4 klasy szkoły podstawowej. Przy założeniu, że otrzyma zgody poradni i dyrektora, jak należy interpretować przyznanie indywidualnego toku nauki na minimum rok szkolny? Czy zgoda wydana teraz, oznacza zgodę do końca roku szkolnego 2016/17? Czy taka zgoda może zostać cofnięta? Jak należy rozumieć zapis, że taki uczeń może być klasyfikowany i promowany w ciągu całego roku szkolnego? Sytuacja jest tak naprawdę taka, że ten uczeń ma już wszystkie umiejętności z klasy 3 i powinien chodzić do klasy 4, bo tylko to go rozwija. Czy jest jakaś inny sposób, aby uczeń mógł stać się szybko uczniem klasy 4?
Kwestię indywidualnego programu oraz indywidualnego toku nauki regulują przepisy rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. z 2002 r. Nr 3, poz. 28) – szczególnie:
- § 7. 1. mówiący, iż dyrektor szkoły zezwala na indywidualny program lub tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej
- § 7. 3. wskazujący, że zezwolenia udziela się na czas określony, nie krótszy niż jeden rok.
Natomiast kwestię oceniania i promowania reguluje § 11. mówiący, że ocenianie, klasyfikowanie i promowanie ucznia realizującego indywidualny program lub tok nauki odbywa się na warunkach i w sposób określony w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, z tym że uczeń realizujący indywidualny tok nauki, z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej, jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości przeniesienia ucznia klasy III szkoły podstawowej w ciągu roku szkolnego do klasy programowo wyższej (inne etapy edukacyjne) Uczeń ten powinien być teraz objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych. Warto rozważyć ewentualność przeniesienia ucznia w przyszłym roku szkolnym po pierwszym semestrze z klasy IV do klasy V.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Procedura tworzenia i realizacji programu wychowawczego w szkole
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny być uregulowane kwestie związane z organizacją pracy szkoły w czasie trwania rekolekcji wielkopostnych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jako Stargardzkie Stowarzyszenie JEDNAK MOŻNA jestem organem prowadzącym niepublicznego Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii wraz z podstawową szkołą na prawach szkoły publicznej. Zastanawiam się czy uprawnienia Rady Pedagogicznej jakie posiada w Szkole Publicznej muszę nadać w mojej, jak również czy muszę ją powoływać? Interesuje mnie kilka tematów: 1.Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności: a) organizacje pracy Ośrodka i Szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz wychowawczych; b) projekt planu finansowego Ośrodka i Szkoły; c) wnioski dyrektora Ośrodka i Szkoły o przyznanie nauczycielom, wychowawcom i innym pracownikom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień; d) propozycje dyrektora Ośrodka oraz Szkoły w sprawach przydziału nauczycielom, wychowawcom i innym pracownikom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.; 2. Do kompetencji stanowiących Rady należy: - zatwierdzenie planu pracy Ośrodka, - uchwalanie zmian w Statucie. Jestem w trakcie aneksowania Statutów MOS oraz Szkoły, boje się, aby Kuratorium nie wniosło sprzeciwu. Jako organ niepubliczny ciężko jest się pogodzić z nadzorem w niektórych kwestiach typu finansowe czy kadrowe lub stricte organizacyjnymi przez osoby, które nie zawsze mają o tym wiedzę.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o aktualne procedury bezpieczeństwa obowiązujące w szkole. Dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak opracować procedurę postępowania w placówce z dzieckiem , które ma stomię wątrobową. Jaki jest stan prawny. Czy nauczyciel ma obowiązek wymiany worka stomijnego gdy np. się odklei i dziecko zanieczyści się żółcią? Jakie warunki higieniczne są wymagane do tego typu zabiegów ? Jakie jest ryzyko zainfekowania stomii wątrobowej? Jakie obowiązki spoczywają na dyrektorze placówki w związku z takim dzieckiem? Jak prawidłowo zgodnie z obowiązującym prawem zorganizować pracę i pomoc takiemu dziecku?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe