Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację - uczeń klasy II szkoły ponadgimnazjalnej (stara podstawa programowa)nie otrzymuje promocji do klasy III, powtarza więc klasę II w której obowiązuje nowa podstawa programowa. Jak potraktować takiego ucznia - czy musi zaliczyć tylko przedmioty, których nie miał w gimnazjum (III etap eduk.) a pojawiły się w klasie I szkoły ponadgimnazjalnej (np. wok) czy też inaczej ustalić różnice programowe?
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (ze zm.).
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z 30.04.2007 r. (ze zm.) Odpowiadaliśmy już na to pytanie w maju. W takiej sytuacji szkoła zapewnia uczniowi realizację powstałych różnic programowych w szkole ponadgimnazjalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pozytywna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie realizacji obowiązku szkolnego poza szkołą jest wydawana na rok, na etap edukacyjny bo na dokumencie nie jest wpisana data ważności? Ile minut trwają jednostki i ile godzin w miesiącu mają wynosić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? Rewalidacja i WWR to 60 min/ 1 zajęcia zapewne. Czy wobec nowych regulacji prawnych nauczyciel wspomagający w szkole ogólnodostępnej kwalifikacje: pedagogika resocjalizacyjna studia magisterskie nadające pełne kwalifikacje pedagogiczne oraz oligofrenopedagogika studia podyplomowe: 370 godzin wykładów i ćwiczeń oraz 150 godzin praktyk ma od września uprawnienia by dalej pracować na tym stanowisku i czy może robić awans zawodowy? Rozporządzenie o wydłużonym awansie ma wejść we wrześniu 2018 zatem teraz jest bez zmian, to rozporządzenie o nauczaniu indywidualnym też jeszcze chyba jest w formie projektu? Czy dyrektor i organ prowadzący - ta sama osoba w placówce niepublicznej może w tych 2 rolach występować na egzaminie na nauczyciela mianowanego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Za zgodą organu prowadzącego wprowadziłem naukę drugiego języka obcego od klasy 4 w wymiarze 6 godzin na II etap kształcenia (klasy 5 i 6 kontynuują naukę drugiego języka z godzin do dyspozycji dyrektora). W związku z powyższym mam dylemat, gdzie w klasach 4 w arkuszu ocen i na świadectwie wpisywać ten drugi język. Czy jako przedmiot obowiązkowy czy dodatkowy? Tematy zapisywać w dzienniku lekcyjnym czy zajęć dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2017/2018 nauczaniem języka angielskiego w przedszkolu należy objąć dzieci 3 i 4 letnie?Jeżeli tak to w jakim wymiarze czasowym (czas trwania jednych zajęć). Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy 2 godz. z art.42 KN można przydzielić na realizację dodatkowego języka obcego w klasie 4.szkoły podstawowej, włączyć do szkolnego planu nauczania, oceniać i klasyfikować,by wpisać na świadectwie szkolnym jako przedmiot nadobowiązkowy. Dotychczas realizowany był w ten sposób dodatkowy język obcy z godzin dyrektorskich, obecnie brakuje mi godzin,rodzice oczekują,że będzie oceniony i wpisany na świadectwie.
- W klasie II Liceum dla dorosłych są osoby, które ukończyły zasadniczą szkołę zawodową i zgodnie z rozporządzeniem MEN mogły być przyjęte właśnie od razu do klasy II. Potem przepisuje im się na świadectwie ukończenia liceum stopnie z ZSZ z przedmiotów realizowanych w zakresie podstawowym. Niestety te osoby nie miały w szkole zawodowej np. chemii. Przedmiot ten realizowany jest zaś w klasie I Liceum. Plan zajęć uniemożliwia słuchaczom kl.II uczęszczanie na zajęcia z chemii z klasą I. W jaki sposób uczni sklasyfikować z tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe