Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o interpretację w następującym temacie: dyrektor tworząc plan nadzoru uwzględnia w nim wnioski z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego. Wnioski te zawarłam w tematyce związanej z kontrolą, wspomaganiem. Czy wybór obszaru ewaluacji musi wynikać z rekomendacji lub wniosków z ubiegłego roku, czy też może to być nowy obszar, który chcemy zbadać, a wynika np. z priorytetów MEN. Do tej pory tak właśnie postępowałam, a po ostatnim szkoleniu dowiedziałam się, że wybór tematu ewaluacji ma wynikać z wniosków i rekomendacji z poprzedniego roku. Które stanowisko jest słuszne?
Dyrektor szkoły decyduje w sprawach, o których mowa w pytaniu, biorąc pod uwagę potrzeby szkoły, uczniów, środowiska. Ewaluacja powinna dotyczyć tych obszarów szkoły, które dyrektor wskaże jako najważniejsze dla doskonalenia pracy, może oczywiście być spójna z priorytetami MEN.Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. Jeśli ewaluacja dotyczyłaby wyłącznie wniosków z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego, w następnym roku szkolnym nawiązywałaby (znów) do tych samych zagadnień. Natomiast plan nadzoru uwzględnienia wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole w poprzednim roku szkolnym.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 24. 2, § 25. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę powierzyć klasę bibliotekarce, gdy nauczyciel jest nieobecny - odbywa się to w ramach jej godzin pracy czyli 30 godz. pensum. Bibliotekarka twierdzi, że powinno być to dodatkowe płatne zastępstwo.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, jakie zdarzenia należy uznać za wypadek w szkole, czy stłuczona kostka, wybity palec, rozcięta skóra na nodze to już jest kwalifikowane jako wypadek i należy powoływać komisję powypadkową i wpisywać w rejestr wypadków? Czy w powyższych przypadkach wystarczy tylko udzielenie pierwszej pomocy i spisanie notatki ze zdarzenia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy konieczne są zmiany w statucie szkoły dotyczące prowadzenia konferencji RP online? Nie wprowadziłam ich, wychodząc z założenia, że nie narzuca się w statucie formy zebrań RP. Czyli w domyśle, może to być forma stacjonarna lub online.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może realizować godziny tzw. karciane w soboty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń liceum ma przyznane nauczanie indywidualne a nie ma zwolnienia z wychowania fizycznego, czy powinien mieć przydzielone godziny z tego przedmiotu i wystawioną ocenę? Jak powinien realizować takie zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe