Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o konkretną odpowiedź popartą przepisem prawnym nt. czy przedszkole niepubliczne powinno dostać dodatkowe dofinansowanie z UM na dziecko ze wczesnym wspomaganiem rozwoju jeśli opinia została dostarczona do UM w dniu 5 listopada 2015 r. Czy UM może odmówić przekazania zwiększonej subwencji?
W związku z uzyskaniem przez ucznia orzeczenia poradni o objęciu wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka po dniu 30 września 2015 r., placówka powinna otrzymać wyższą dotację od terminu przedłożenia orzeczenia poradni przez rodzica. Gmina powinna zwrócić się do MEN z wnioskiem o korektę liczby uczniów (ogółem oraz niepełnosprawnych) z terenu gminy w celu naliczania subwencji w wyższej wysokości. Na tej podstawie MEN powinien zwiększyć wysokość transzy transzy części oświatowej subwencji ogólnej z rezerwy budżetowej na zwiększenie zadań, przekazywanej co miesiąc do gminy i w konsekwencji placówka powinna dostać wyższą dotację (a gdy zostanie przekazana później – wraz z wyrównaniem). Dotacja przysługuje bowiem na każde dziecko niepełnosprawne, w zależności od faktycznej liczby takich uczniów w przedszkolu i powinna być rozliczona od dnia przyjęcia ucznia z takim orzeczeniem lub przedłożenia orzeczenia poradni przez rodzica (art. 90 ust. 1a UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dlaczego nie można znaleźć podstawy programowej wychowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozwiązać problem uczniów powtarzających klasę III gimnazjum w sytuacji, gdy w roku szkolnym 2011/2012 będą uczniami klasy III, w której obowiązuje inny ramowy plan nauczania i inna podstawa programowa - ci uczniowie nie mieli takich przedmiotów, jak : edukacja artystyczna, edukacja techniczna, czy drugi język nowożytny?Będę wdzięczna za podpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie związane z wpisywaniem ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (8-letniej) uczniom, którzy "wrócili" do nas z gimnazjum w związku z niepromowaniem. Co z ocenami z techniki i przyrody, czyli z przedmiotów, które miał w 6-letniej szkole podstawowej? Czy wpisywać je na świadectwo 8-letniej szkoły podstawowej? Jeśli tak, to na jakiej podstawie (w nowym arkuszu ocen ich nie ma i ci uczniowie już dostali świadectwo ukończenia szkoły 6-letniej, gdzie te oceny były)? A jeśli nie, to wychodzi na to, że uczniowie tej samej klasy będą mieli różne świadectwa, z różną liczbą przedmiotów (średnia itd). Poza tym, co z rekrutacją do szkoły średniej? Mają wtedy zanieść dwa świadectwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie promocyjnym kl. V i VI wpisujemy WDŻ?
Czy na świadectwie promocyjnym kl. VII wpisujemy doradztwo zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie mają numery i symbole świadectwa dla klasy IV,V i VI oraz klas 1-3 w roku szkolnym 2016/17.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe