Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o najnowszą i najaktualniejszą podstawę prawną do funkcjonowania biblioteki szkolnej. Co ile lat w szkole powinno być skontrum?
W publicznej jednostce oświatowej powinność funkcjonowania biblioteki ustanawia art. 67 ust. 1 pkt 2 UoSO; obowiązku takiego nie ma w placowkach niepublicznych. Skontrum zasobów, do których czytelnicy mają wolny dostęp, przeprowadza się co najmniej raz na 5 lat, o ile uczniowie mają do dyzpozycji takie materiały. Jeżeli zbiory nie przekraczają 100 tysięcy jednostek ewidencyjnych, skontrum powinno być przeprowadzone co najmniej raz na 10 lat, a jeśli zbiory przekraczają 100 tysięcy jednostek ewidencyjnych, kontrolę prowadzi się w sposób ciągły (§ 31 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych, Dz. U. z 2008 r. Nr 205, poz. 1283).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym lub nauczaniu indywidualnym, może również chodzić do klasy terapeutycznej? Mamy chłopca, który posiada upośledzenie w stopniu lekkim, rodzice nie wyrażają zgody na szkołę specjalną, uczniowi o wiele łatwiej przychodzi nauka, koncentracja i nabywanie umiejętności w klasie terapeutycznej (10-15 uczniów), niż w zespole klasowym liczącym 27 osób.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym oraz dyrektorem przedszkola niepublicznego. W związku z planowaną przez jednostkę dotującą kontrolą prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji oświatowej mam pytanie. Czy istnieje jakaś podstawa prawna zgodnie z którą przedszkola niepubliczne mają obowiązek opisywania faktur, tzn. na jakie cele dany zakup jest przeznaczony. Zaznaczam, że w uchwale Rady Gminy nie ma takiego zapisu. Czy, jeżeli faktura została zapłacona gotówką (na cele związane z działalnością przedszkola) konieczne jest dołączenie wyciągu z konta, na które jest przelewana dotacja, że kwotę tę odebraliśmy z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie ucznia gimnazjum z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim można zwolnić z nauki drugiego języka. Czy można?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wydłużenie etapu edukacyjnego, jak wygląda uchwała Rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przepisy prawa regulują i zobowiązują dyrektora do umieszczenia w tygodniowym planie lekcji (Librusie) wszystkie zajęcia edukacyjne nauczyciela, które ma przydzielone zgodnie z arkuszem organizacyjnym i za które otrzymuje wynagrodzenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe