Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź jakiemu nadzorowi pedagogicznemu (podstawa prawna) podlega szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej? Czy ewaluacja też jej dotyczy?
Nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami niepublicznymi sprawują właściwi kuratorzy oświaty.
Ewaluacja zewnętrzna jest formą nadzoru, której podlegają szkoły/placówki zarówno publiczne, jak i niepubliczne. Szkoła niepubliczna podlega także innym formom nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora (art. 33 Uso).
Podstawa prawna:
1) USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 89.
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole funkcjonują klasy łączone. Czy można połączyć zajęcia z wychowania fizycznego w kl. III i IV szkoły podstawowej- grupa ta miała już razem zajęcia będąc w kl .II i III, razem jest 16 uczniów. ( w wymiarze 3 godz. tygodniowo, kl IV miałaby 1 godzinę oddzielnie)? Nauczyciel posiada kwalifikacje do wychowania fizycznego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie dotyczące dokumentacji. Od września będę prowadziła grupę łączoną wiekowo tj. 5-cio i 6-latki. Wybrałam program wydawnictwa X dla 5-cio i 6-latka. Tzn. Część dzieci realizuje podręczniki przeznaczone dla 5-cio latka, a inne dzieci roczne przygotowanie przedszkolne (6-cio latka). Jakiego zapisu dokonać w dzienniku zajęć? Czy wpisywać tematy proponowane przez wydawnictwo X 6-cio czy 5-latka? Czy prowadzić dwa różne dzienniki zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica III klasy gimnazjum w I półroczu roku szkolnego 2013/2014 była nieklasyfikowana ze wszystkich przedmiotów ze względu na nieusprawiedliwione nieobecności. Do szkoły uczęszczała w zasadzie tylko prze pierwsze 2 tygodnie września. Powrót dziewczyny do szkoły nastąpił 10.03.2014 r. Czy rada pedagogiczna może się zgodzić na 14 egzaminów klasyfikacyjnych? W jakim terminie je zorganizować? Uczennica otrzymała na półrocze naganną ocenę zachowania. Nie przejawia jednak innych oznak demoralizacji. Sprawa tych nieobecności jest skomplikowana, bez wątpienia jednak zawiniona przez uczennicę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ma Zespół Aspergera i normę intelektualną. Czy zajęcia rewalidacyjne, zalecane przez Poradnię PP może prowadzić nauczyciel bez kwalifikacji do oligofrenopedagogiki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe