Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o przykład zarządzenia dotyczącego inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej przy zmianie dyrektora. Jak to przeprowadzić?
Szczegółowy tryb postępowania i wzory dokumentacji w zakresie inwentaryzacji może określić organ prowadzący na podstawie art. 34a ust. 1 i 2 w zw. z art. 5 ust. 7 UoSO. Ustępujący dyrektor powinien wyznaczyć osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwentaryzacji w poszczególnych obszarach i zobowiązać je do sporządzenia protokołów wraz z załącznikami wymieniającymi przekazywane mienie i dokumentację - najlepiej zgodnie z ich zakresem obowiązków, aby zapewnić rzetelność inwentaryzacji, a także wyznaczyć termin zakończenia prac, umożliwiający przekazanie z udziałem obydwu dyrektorów. W zależności od mienia danej placówki i prowadzonej w nim dokumentacji, przekazanie może objąć: a) protokół zdawczo - odbiorczy mienia, w którym wymienia się środki trwałe, dokumentację techniczną budynku i instalacji (książka obiektu budowlanego, protokoły z przeglądów budowlanych oraz pozostałych instalacji), potwierdzenie przekazania kluczy do pomieszczeń oraz wszelkiego sprzętu; b) przekazanie dokumentacji dotyczącej organizacji placówki – arkusze organizacyjne, statut i inne wewnętrzne regulację, księga zarządzeń dyrektora, księga protokołów kolegialnych organów działających w placówce wraz z uchwałami, wykaz pieczątek i pieczęci, c) dokumentację kadrową, w tym akta osobowe pracowników, d) dokumentację księgową, e) informację o zobowiązaniach, należnościach i finansach placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób nauczyciel wspomagający powinien dokumentować swoją obecność na zajęciach lekcyjnych z uczniem klasy IV, jeżeli w szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację należy prowadzić dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim spełniających obowiązek szkolny w ORW. Czy powinni być przypisani do konkretnej klasy w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile, w myśl nowych przepisów, mają trwać zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2015/16 w gimnazjum rozpocznie naukę uczennica z zespołem Aspergera. W szkole podstawowej dziecko uczyło się języka niemieckiego. Czy w gimnazjum, na prośbę rodziców, można zmienić nauczanie języka na angielski (oczywiście poziom III.0)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach oraz klas pierwszych w szkołach podstawowych. Kto powinien wchodzić w skład komisji rekrutacyjnej (proszę o podstawę prawną).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe