Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach oraz klas pierwszych w szkołach podstawowych. Kto powinien wchodzić w skład komisji rekrutacyjnej (proszę o podstawę prawną).
Skład komisji rekrutacyjnej określa § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2016r. poz.610).
W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do przedszkola, oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych szkoły podstawowej wchodzi co najmniej 3 nauczycieli tego przedszkola lub tej szkoły. Jeżeli w przedszkolu lub w szkole podstawowej, do której jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne jest zatrudnionych mniej niż 3 nauczycieli, skład komisji rekrutacyjnej uzupełnia się o przedstawicieli lub przedstawiciela organu prowadzącego.
W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:
1) dyrektor przedszkola lub szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna,
2) osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danego przedszkola lub szkoły.
Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego komisji.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2016r. poz.610).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak ma funkcjonować rada rodziców i samorząd uczniowski w gimnazjum włączonym do sp? Czy powinien być jeden w sp czy dwa do chwili zakończenia prowadzenia klas gimnazjalnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła została przejęta przez stowarzyszenie i nie jest w niej tworzony zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Do tego czasu nauczyciele emeryci korzystali z funduszu świadczeń socjalnych w szkole prowadzonej przez gminę. Moje pytanie brzmi: kto w związku z tym powinien objąć funduszem świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedszkola w Ostrołęce rozpoczęła awans zawodowy z dniem 1.09.2019 r. Od 1.09.2020 r. zmienia miejsce pracy, podpisując nową umowę o pracę z nowym dyrektorem w Kadzidle. Z poprzedniego przedszkola otrzymała świadectwo pracy. Czy awans zawodowy, który rozpoczęła może nadal kontynuować w nowej szkole w Kadzidle, czy musi go zacząć od początku? Jakie dokumenty powinna otrzymać z przedszkola w Ostrołęce w związku z awansem zawodowym i przedłożyć nowemu dyrektorowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są wymogi przeprowadzania zajęć z języka angielskiego w przedszkolu niepublicznym, czas trwania oraz ich częstotliwość? czy oprócz zajęć prowadzonych w grupie przez nauczyciela języka angielskiego, nauczyciel wychowania przedszkolnego (wychowawca grupy) ma również obowiązek wynikający z podstawy programowej do wdrążania na zajęciach język obcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Za zgodą organu prowadzącego wprowadziłem naukę drugiego języka obcego od klasy 4 w wymiarze 6 godzin na II etap kształcenia (klasy 5 i 6 kontynuują naukę drugiego języka z godzin do dyspozycji dyrektora). W związku z powyższym mam dylemat, gdzie w klasach 4 w arkuszu ocen i na świadectwie wpisywać ten drugi język. Czy jako przedmiot obowiązkowy czy dodatkowy? Tematy zapisywać w dzienniku lekcyjnym czy zajęć dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe