Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie czy w klasach drugich i trzecich SP oceny bieżące mogą być wyrażone cyfrą? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Tak, mogą, jeśli szkoła określiła takie zasady i formy oceniania bieżącego (§ 3 ust. 3 pkt 3, ust.4 oraz § 13 ust. 1).
Oceny bieżące z zajęć edukacyjnych ustala się wg skali określonej w statucie.
Szczegółowe zasady oceniania określa statut szkoły na podstawie Rozporządzenia w sprawie oceniania (...) z 30.04.2007 r. ze zm.
§ 13. 1. Oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
2. Roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, począwszy od klasy IV szkoły
podstawowej, ustala się w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący - 6;
2) stopień bardzo dobry - 5;
3) stopień dobry - 4;
4) stopień dostateczny - 3;
5) stopień dopuszczający - 2;
6) stopień niedostateczny - 1.
3. W klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi.
3a. Roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych, o której mowa w ust. 3, uwzględnia poziom opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszym przedszkolu od wielu lat działa monitoring wizyjny skierowany wyłacznie na plac zabaw. Czy w świetle nowych przepisów RODO trzeba konsultować jego obecność z organem prowadzącym, rodzicami, czy te konsultacje dotyczą tylko nowo zakładanego monitoringu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym punkcie przedszkolnym specjalista może prowadzić zajęcia w ramach rewalidacji na zasadzie wolontariatu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinny zostać wypracowane w szkole w związku z ochroną danych osobowych i gdzie mogę znaleźć przykłady?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim od 17 sierpnia 2018 r.
Od 15 lutego do 14 lipca 2019 r. przebywał na świadczeniu rehabilitacyjnym. Czy przysługuje mu urlop uzupełniający?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor w siatce godzin na nowy rok szkolny przydzielił nauczycielowi w kl. VII w etacie 1 godzinę z puli godzin dyrektorskich na zajęcia rozwijające kreatywność. Czy ocena z tych zajęć powinna być wliczana do średniej ocen a przedmiot i ocena umieszczana na świadectwie szkolnym? A jeżeli tak czy powinna się znaleźć wśród zajęć obowiązkowych, dodatkowych czy innych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe