Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie kwestii na jakiej podstawie można przyjmować słuchacza do Liceum Ogólnokształcącego bezpośrednio na semestr III (trzeci) nauki na podstawie ukończenia przez delikwenta Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Czy możliwość ta dotyczy absolutnie każdego, kto legitymuje się świadectwem ukończenia ZSZ, nawet ktoś kto ukończył taką szkołę wiele lat temu (np. w latach 80-tych bądź 90-tych?)?
Absolwent 3-letniej zasadniczej szkoły zawodowej z dyplomem potwierdzającym kwalifikacje w danym zawodzie może rozpocząć naukę w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych od drugiej klasy (trzeciego semestru) na podstawie art. 9 ust. 1 pkt 3 UoSO. Jeśli uczeń jest absolwentem ZSZ, w której nauka trwała krócej (2 lata), również może rozpocząć naukę w II klasie LO, ponieważ przed ujednoliceniem okresu nauki w ZSZ, długość cyklu kształcenia była zdeterminowana długością okresu nauczania ustalonego dla danego zawodu w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (dla przedmiotów ogólnokształcących obowiązywał taki sam wymiar godzin zajęć), co wynikało z załącznika nr 13 do rozporządzenia ministra edukacji narodowej i sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.). Dlatego nie ma podstaw do różnicowania absolwentów ze względu na okres nauki w ZSZ.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Meldunek a miejsce zamieszkania? Dziecko jest zameldowane w Puławach, a mieszka w Leokadiowie. Który adres należy wpisać dziecku w arkuszu ocen? W wykazie jest to dziecko spoza obwodu naszej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany od przyszłego roku szkolnego ma obniżone pensum do 1/2 etatu. Zwrócił się do dyrektora szkoły z pismem w związku z powyższym, czy należy mu się dzień wolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym do szkoły przyjąć młodzież z Litwy i Białorusi.
Co w takim przypadku jest z subwencją oświatową i jak nostryfikowane są dokumenty w poszczególnych krajach czyli żeby przyjąć ucznia do pierwszej klasy szkoły średniej w Polsce to świadectwem jakiego typu szkoły i której klasy powinien okazać się uczeń szkoły na Białorusi lub Litwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy ustalić ocenę i treść zapisu na świadectwie szkolnym oraz w arkuszu ocen w przypadku zwolnienia ucznia z odbycia praktycznej nauki zawodu (zajęcia praktyczne/praktyka zawodowa) w związku z odbytym przez ucznia stażem na podstawie art. 121a ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe?
Przykład 1.
Uczeń zrealizował w pełnym wymiarze treści nauczania praktyk zawodowych w ramach stażu uczniowskiego (280 godzin). Otrzymał zaświadczenie na podstawie wzoru określonego w rozporządzeniu MEN z dnia 12 sierpnia 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1583).
Na tej podstawie Dyrektor może zwolnić ucznia z realizacji praktyk zawodowych, ale nie ma wiedzy w jaki sposób ustalić ocenę i w jaki sposób odnotować to w arkuszu ocen i świadectwie szkolnym?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemowego zagadnienia, które stanęło przed Dyrektorem szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy koniecznym jest dzielenie na grupy zaawansowania przy nauce języka obcego w kl. IV-VI w szkole podstawowej, jeżeli wszyscy uczniowie uczą się tego języka od pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe