Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie w sprawie wydłużonych etapów edukacyjnych w świetle rozporządzenia z dnia 7.02.2012r obowiązującego od 1.09.2012r. Czy dotyczy ono tylko uczniów, którzy w roku szkolnym 2012/2013 są w klasie 1 i 4 Szkoły Podstawowej oraz 1 Gimnazjum? Czy dotyczy wszystkich uczniów? czy określone w rozporządzeniu klasy, w których można wydłużyć etap są obowiązkowe?
Podstawa prawna
1) Art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), 2) Rozporządzenie MEN z 12.02.1002 r. (ze zm.) w sprawie ramowych planów nauczania (...)
3) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 5. 1. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
2. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia.
3. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.
4. Decyzje, o których mowa w ust. 2 i 3, podejmuje się nie później niż:
- w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI;
- w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
Rozporządzenie nowe obowiązuje zatem uczniów klas wymienionych w § 8 ust. 1
od 1.09.2012 r., czyli w klasach I i IV szkoły podstawowej oraz I gimnazjum.
Natomiast zapis w § 8.2 oznacza, że decyzję o przedłużeniu nauki dla uprawnionego ucznia należy podjąć najpóźniej do końca lutego roku szkolnego poprzedzającego rok ukończenia szkoły, np. w klasie II (SP, G) lub V szkoły podstawowej na podstawie dotychczasowych przepisów (rozp. z . 12.02.2002 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy odraczania obowiązku szkolnego dzieci. Jak rozumieć przepis U. o S.O. art. 16 ust. 3, w którym jest sformułowanie: "a w przypadku gdy dziecko zostało przyjęte do szkoły podstawowej innej niż publiczna szkoła podstawowa, w obwodzie której mieszka". Moje pytanie brzmi: Kto podejmuje decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego w przypadku, gdy moje dziecko obwodowe zapisane jest do innej szkoły podstawowej publicznej, ja czy dyrektor tamtej szkoły? (stan prawny na 1 IX 2015r.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2006 Zespołowi szkół zostało nadane imię Jana Pawła II. Czy w związku z tym szkoły wchodzące w zespół mogą nosić imię Jana Pawła II.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy podejmuje się uchwały i jak powinna brzmieć ich treść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno być liczone pensum nauczycielowi, który ma 22 godziny w świetlicy i 4 godziny rewalidacji - socjoterapia. Czy rewalidacja to 4/18 czy 4/22 czy może 4/26? Inny nauczyciel - matematyka 18 godz., 4 rewalidacja - w zakresie rewalidacji ma logopedię. Jak obliczyć mu pensum? Ile pytań tyle różnych odpowiedzi. Co na to ekspert?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor SP ma obowiązek zaplanować w r. szk. 2017/18 świetlicę, jeżeli taką potrzebę zgłosiło tylko dwoje rodziców dla czwórki dzieci? Czy opiekę nad tymi dziećmi mogą zapewnić nauczyciele prowadzący zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w ramach czterdziestogodzinowego tygodnia pracy oraz otrzymywanego wynagrodzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe