Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyszczególnienie, które zajęcia są zajęciami specjalistycznymi, realizowanymi w ramach zajęć rewalidacyjnych, a które w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej (dotyczy przedszkola niepublicznego).
Zajęcia z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu obejmują: zajęcia rozwijające uzdolnienia; zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym; zindywidualizowaną ścieżkę realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego; porady i konsultacje (§ 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591). Zajęcia rewalidacyjne do wszystkie zajęcia, w tym specjalistyczne, zmierzające do przywracania sprawności. Ustawodawca w żadnym obowiązującym przepisie nie dokonuje podziału na poszczególne kategorie zajęć specjalistycznych rewalidacyjnych i zajęć specjalistycznych z pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Przykładowo zajęcia logopedyczne mogą być zarówno zajęciami rewalidacyjnymi (o charakterze rehabilitacyjnym), jak i zajęciami z pomocy psychologiczno – pedagogicznej (wpływającymi na rozwój ucznia i jego funkcjonowanie w życiu przedszkola).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zakres prac o następującej treści można zakwalifikować do umów o dzieło: „posadzenie drzewek na placu przedszkolnym; ułożenie kostki brukowej na części placu zabaw; naprawa ogrodzenia i sprzętu na placu zabaw; przeprowadzenie warsztatów ceramicznych (jednorazowo); wykonanie i montaż szafy do przedszkola” Jakie są inne przykłady z zakresu umowy o dzieło w placówce oświatowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy przekształcić przedszkole niepubliczne w publiczne, żeby spełniało obecne wymogi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o ustosunkowanie się jakiego typu produkty mogą być umieszczane w automatach podłączonych w szkole tak aby zasady zdrowego odżywiania były zachowane. W jakich aktach prawnych jest to opisane?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi w przedszkolu (ukończył stosowne studia podyplomowe lub magisterskie) może prowadzić zajęcia z rytmiki i gimnastyki (wynikające z podstawy programowej) bez posiadania dodatkowych kursów czy specjalistycznych szkoleń?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan wychowawczy w bursie to to samo co plan pracy opiekuńczo-wychowawczej? Jakie zadania wchodzą w skład planu wychowawczego bursy a jakie w skład planu pracy opiekuńczo-wychowawczej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe