Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę podać podstawę prawną, która reguluje wpis obecności czy nieobecności ucznia gdy jedzie na zawody, konkurs w czasie trwania lekcji, albo np. 2 uczniów jedzie na wycieczkę z inną klasą? Co wtedy wpisujemy w dzienniku lekcyjnym, że jest obecny czy nieobecny?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły. Każda placówka oświatowa powinna posiadać procedury postępowania ułatwiające jej funkcjonowanie. Zapisy takie mogą także być zawarte w statucie.Bowiem statut szkoły określa m. in.: 1) cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczy, 2) sposób wykonywania zadań szkoły, z uwzględnieniem optymalnych warunków rozwoju ucznia, zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia, 3) zadania zespołów nauczycielskich, a także organizacje pracy szkoły.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. (ze zm.) w szczególności np. zał. 2 § 2, 9.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli nauczyciel nie zgadza się z wysokością dodatku motywacyjnego przyznanego prze dyrektora jak powinien postąpić?
- Czy zasady polityki rachunkowości w szkole należy aktualizować w jakichś określonych przedziałach czasowych?
- W swojej szkole (Centrum Kształcenia Ustawicznego przy Zakładzie Karnym w Płocku) chcę wprowadzić nowy kierunek kształcenia – asystent osoby niepełnosprawnej, kwalifikacja Z.8. Chciałbym poprosić o interpretację prawną pewnego zagadnienia. Otóż według podstawy programowej kształcenia w tym zawodzie szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiocie zapewniającym rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (320 godzin). Z kolei niedawno wprowadzone Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 listopada 2016 r. w sprawie sposobu i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych i aresztach śledczych stanowi w paragrafie 24.1, pkt. 2, iż osadzeni realizują praktyczną naukę zawodu zgodnie z programem nauczania dla zawodu, która może być organizowana na zajęciach praktycznych prowadzonych w pracowniach i warsztatach szkolnych. Z uwagi na to, że chciałbym, aby część słuchaczy była osobami z kategorią penitencjarną R1 (to znaczy skazani odbywający karę pozbawienia wolności w systemie zamkniętym, czyli tacy, którzy nie mogą opuszczać murów zakładu karnego, w związku z czym w ich przypadku odbywanie praktyk poza ZK nie wchodzi w rachubę) nie mam pewności czy moja interpretacja ww. zapisu z RMS jest dla mnie korzystna czy nie. Bardzo proszę o informację, czy w zaistniałych okolicznościach słuchacze kursu Z.8 mogą odbywać praktyki zawodowe na terenie CKU w Zakładzie Karnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ortooptystka zatrudniona obecnie w Przedszkolu Specjalnym dla Dzieci Słabowidzących na etacie administracyjnym a posiadająca następujące wykształcenie: ukończone Medyczne Studium Zawodowe Wydział Ortoptyka, ukończone Kolegium Nauczycielskie na kierunku Pedagogika Specjalna i Terapia Pedagogiczna (uzyskany tytuł licencjata oraz wykształcenie wyższe zawodowe i przygotowanie pedagogiczne), w chwili obecnej kontynuacja nauki w 3-semestralnym Podyplomowym Studium Tyflopedagogiki (ukończony I semestr studiów) może być zatrudniona w przedszkolu specjalnym dla dzieci słabowidzących na etacie nauczyciela specjalisty - terapeuty widzenia? Czy uzyskane przygotowanie medyczne w zakresie ortoptyki i przygotowanie pedagogiczne do prowadzenia terapii pedagogicznej daje kwalifikacje do prowadzenia terapii widzenia w przedszkolu specjalnym dla dzieci słabowidzących?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dwójki dzieci, które są w edukacji domowej i zdały już egzaminy dające im promocję do następnych klas, pragną, aby do końca roku szkolnego ich dzieci były w szkole systemowej i budowały relacje. Czy szkoła może takich uczniów przyjąć, pomimo, że dzieci zrealizowały już podstawę programową? Jak to wygląda z perspektywy prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe