Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przedszkole Niepubliczne ulega likwidacji z dniem 31 sierpnia 2016 r. Jakie dokumenty i do jakich instytucji należy przekazać? W przedszkolu realizowano wczesne wspomaganie oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - czy te dokumenty również przekazujemy do archiwizacji?
Organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny przekazuje się wyłącznie dokumentację przebiegu nauczania, wychowania lub opieki zlikwidowanego przedszkola (dzienniki zajęć przedszkola, dokumentację, w której odnotowuje się zajęcia dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie WWRD i kształcenia specjalnego, dzienniki zajęć świetlicowych). O przechowywaniu pozostałej dokumentacji (samodzielnie w odpowiednich warunkach lub przez wyspecjalizowaną firmę – zazwyczaj odpłatnie) powinna decydować osoba prowadząca, uwzględniając obowiązki wynikające z przepisów o archiwach państwowych (art. 84 ust. 4 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie, czy zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów w ramach godzin do dyspozycji dyrektora szkoły wymagają przedstawienia dyrektorowi programu nauczania, który następnie powinien zostać zaopiniowany przez RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczyciela współorganizującego kształcenie. Uczeń posiada orzeczenie o niedosłuchu (z klucza nie otrzyma nauczyciela wspomagającego- brak sprzężenia lub autyzmu). Na etapie diagnozy nie wskazano potrzeby zatrudnienia dodatkowego nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia ucznia z niedosłuchem. Szkoła po około roku widzi taką potrzebę. Zwróciła się do poradni o modyfikację orzeczenia oraz wpisanie nauczyciela wspomagającego, aby dyrektor szkoły mógł o niego zawnioskować do organu prowadzącego. Czy konieczne jest uchylanie orzeczenia, czy dyrektor po uprzednim dokonaniu przez specjalistów wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia może sam zawnioskować o nauczyciela wspomagającego? Czy trzeba ująć taki zapis w orzeczeniu? Jak to prawnie wygląda? Dzieciom z niedosłuchem nauczyciel wspomagający nie przysługuje z klucza, jedynie za zgodą OP.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prosiłbym o wzór pisma do wójta gminy celem przedłożenia informacji do 30 czerwca o przekształceniu publicznej szkoły stowarzyszeniowej z oddziałem przedszkolnym w ośmioklasową z oddziałem przedszkolnym
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą przysposabiającą do pracy. Mamy w klasach po 2–3 uczniów. Czy zatem wg ramowego planu nauczania zajęć rewalidacyjnych musi być po 10 godzin w tygodniu na klasę? Czy każdy uczeń w klasie 2-osobowej ma mieć po 5 godz. zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła publiczna, dla której organem prowadzącym jest stowarzyszenie, podlega corocznym audytom KRI? Jeżeli podlega, to kto jest odpowiedzialny za taki audyt: dyrektor szkoły czy organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe