Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przepis mówi: Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny" Prosze o interpretację nieusprawiedliwionej nieobecności - czy uczeń musi mieć conajmniej 51% godzin nieusprawiedliwionych w stosunku do 49% usprawiedliwionych, zeby zastosować ten przepis? Czy też może mieć przewagę godzin nieusprawiedliwionych np.36% do 14% usprawiedliwionych a 50% uczeszczał na zajęcia?
Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej, oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia odpowiednio w okresie lub semestrze, za który przeprowadzana jest klasyfikacja. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny za zgodą rady pedagogicznej.Egzamin ten przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami, a w szkole policealnej – z uczniem. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego w terminie ustalonym – jak wyżej, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły. Przepisy prawa nie regulują szczegółów, o których mowa w pytaniu, co oznacza, że szkołą decyduje o interpretacji zapisów biorąc pod uwagę dobro ucznia.Chyba, że szczegóły postępowania przewiduje statut szkoły.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44k, 44l.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka otwarcie przyznała się do tego, że podczas lekcji czyta swoje prywatne książki i je, na co też pozwala uczniom. Nie przyjmuje uwag, że jest to niewłaściwe zachowanie, uważając, że bardzo dobrze prowadzi lekcje i nie ma sobie nic do zarzucenia. Co może zrobić w takiej sytuacji dyrektor?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji, nie można wpisać do dziennika: - numeru w księdze uczniów, - obwodu, do którego uczeń należy, - zapisywać kontaktów z rodzicami? Powyższe informacje wielu nauczycieli wpisało do swoich dzienników pomimo przekazanej instrukcji (opracowanej na podst. rozporządzenia). Informacje te są ważne z punktu widzenia wychowawcy/nauczyciela. Proszę o rozstrzygnięcie, czy te informacje można/nie można wpisywać? Rozporządzenie mówi jedynie co należy wpisać do dziennika. Czy takie kwestie można uregulować statutem szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą podstawową, w zeszłym roku szkolnym mieliśmy oddziały gimnazjalne. Czy możemy napisać nowy statut szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Podczas wizytacji kanonicznej parafii dyrektor szkoły uczestniczył, obok księdza wizytatora, w obserwacji lekcji religii prowadzonej przez księdza katechetę. Obecnie katecheta zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydanie pisemnej opinii na temat przeprowadzonej przez niego lekcji. Po raz pierwszy spotykam się z taką sytuacją. Czy mogę wydać taką opinię? Jeśli tak, to na jakich zasadach? Czy może to być kopia arkusza obserwacji lekcji? Bardzo dziękuję za pomoc.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie zadane przez ewaluatora:
W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela?
Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki?
Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe