Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy skontrum w bibliotece szkolnej okazało się, że brakuje ponad 500 pozycji książek. Są to braki względne i bezwzględne. Co teraz należy zrobić? Jak postąpić?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 205 poz. 1283), ubytki należy uwzględnić w wykazach książek nieodnalezionych w podziale na braki względne, których odnalezienie jest prawdopodobne, braki bezwzględne oraz braki uznane w czasie poprzedniego skontrum za względne i nieodnalezione do czasu następnej kontroli. Bibliotekarz powinien złożyć dyrektorowi wyjaśnienia co do brakujących pozycji. Dyrektor wyjaśnienia bibliotekarza przyjmuje lub odrzuca.
Komisja skontrowa powinna ustalić, czy braki bezwzględne są niezawinione, czy zawinione przez bibliotekarza oraz sporządzić protokół. Braki bezwzględne wpisuje się do rejestru ubytków i następnie poszczególne pozycje wykreśla się z ksiąg inwentarzowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Słyszałam,że studenta 5 roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej można zatrudniać jak nauczyciela z licencjatem. Jakie przepisy to wyjaśniają?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu publicznym, w godzinach popołudniowych, prowadzone są przez podmiot zewnętrzny dodatkowe zajęcia z języka obcego płatne przez rodziców - przedszkole udostępnia tylko salę na zajęcia.
Czy w tym przypadku dyrektor przedszkola ma obowiązek pozyskać z RSPTS z dostępem ograniczonym informacje dotyczące osób prowadzących te zajęcia lub uzyskać je od tego podmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel bez kwalifikacji do nauczania np. j. polskiego może mieć doraźne godziny j. polskiego podczas nieobecności nauczyciela z kwalifikacjami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy nauczania przy nowej podstawie programowej w liceum ogólnokształcącym mają numery dopuszczeń? Według mnie numery mają jedynie podręczniki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej stosowania przepisów regulujących materię opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jst.
Z chwilą wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych zmianie uległ charakter opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach i stały się niepodatkowymi należnościami budżetowymi o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Czy w związku z wejściem w życie powyższych przepisów nadal prawnie dopuszczalne jest zawieranie umów cywilnoprawnych pomiędzy Dyrektorem publicznej placówki oświatowej a rodzicami / opiekunami prawnymi dziecka, a jeżeli tak jaki jest dopuszczalny zakres materii, która może zostać uregulowana w tej umowie?
Czy – z uwagi na zmianę charakteru opłaty – możliwe i prawnie dopuszczalne jest uregulowanie zasad odpłatności za korzystanie z usług publicznego przedszkola prowadzonego przez gminę (w tym – odpłatności za wyżywienie) w taki sposób, aby od rodziców / prawnych opiekunów dzieci czasowo nie uczęszczające do placówki opłaty te nie były pobierane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe