Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy skontrum w bibliotece szkolnej okazało się, że brakuje ponad 500 pozycji książek. Są to braki względne i bezwzględne. Co teraz należy zrobić? Jak postąpić?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 205 poz. 1283), ubytki należy uwzględnić w wykazach książek nieodnalezionych w podziale na braki względne, których odnalezienie jest prawdopodobne, braki bezwzględne oraz braki uznane w czasie poprzedniego skontrum za względne i nieodnalezione do czasu następnej kontroli. Bibliotekarz powinien złożyć dyrektorowi wyjaśnienia co do brakujących pozycji. Dyrektor wyjaśnienia bibliotekarza przyjmuje lub odrzuca.
Komisja skontrowa powinna ustalić, czy braki bezwzględne są niezawinione, czy zawinione przez bibliotekarza oraz sporządzić protokół. Braki bezwzględne wpisuje się do rejestru ubytków i następnie poszczególne pozycje wykreśla się z ksiąg inwentarzowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki jest wymiar godzin w grupie 3-4 latków, a jaki dla grupy 5-6 latków (z przewagą dzieci 5-letnich w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z klasy pierwszej zostaje przeniesiony do innej szkoły wskutek zmiany miejsca zamieszkania. Czy jest wymagane przekazanie szkole do której uczeń się przenosi kopii arkusza ocen za zgodność z oryginałem mimo tego, że uczeń nawet w szkole poprzedniej nie ukończył pierwszego półrocza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dot. godzin dyrektorskich wg nowej podstawy programowej, podpisanej w marcu 2017r. Czy godziny do dyspozycji dyrektora szkoły przeznaczone na dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania typu np: szachy są obowiązkowe dla wszystkich uczniów w klasie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pensum nauczyciela logopedy w szkole ogólnodostępnej od 1 września 2018 roku może wynosić 20 godzin? Skoro MEN podaje, że nie więcej niż 22 godziny. Kto o tym decyduje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła bierze udział w projekcie edukacyjnym finansowanym z funduszy marszałkowskich- dodatkowe, indywidualne zajęcia w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Czy w związku z rozporządzeniem MEN o zawieszeniu zajęć edukacyjnych w formie stacjonarnej w szkole mogą odbywać się zajęcia w ramach projektu (indywidualnie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe