Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, to bardzo zróżnicowana grupa dzieci i młodzieży. Wspólną ich cechą są potrzeby rozwojowo-edukacyjne, które wynikają w szczególności:
- z niepełnosprawności
- z niedostosowania społecznego
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym
- z zaburzeń zachowania i emocji
- ze szczególnych uzdolnień
- ze specyficznych trudności w uczeniu się, czyli z dysleksji rozwojowej (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawnosci językowych
- z choroby przewlekłej
- z sytuacji kryzysowych i traumatycznych
- z niepowodzeń edukacyjnych
- z zaniedbań środowiskowo-bytowych ucznia i jego rodziny
- z trudnosci adaptacyjnych wynikających z różnić kulturowych lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Katalog tych potrzeb wskazany jest w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Zatem za ucznia o SPE należy uznać każdego, kto posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz każde inne orzeczenie wydane przez PPP, także tego z opinią PPP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakim rozporządzeniu można znaleźć informację o nowych ramowych planach nauczania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym i umiarkowanym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń LO dla młodzieży może w ciągu jednego roku szkolnego "zaliczyć" dwie klasy?Jeżeli tak, to na podstawie jakich przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podpisałam z księdzem umowę na wynajem sali gimnastycznej. Na siatkówkę przyszła grupa ministrantów pod opieką dorosłej osoby (pana kościelnego). Jak powinnam się zachować, rozwiązać umowę, czy nie ingerować pod czyją opieką jest młodzież. Zajęcia odbywają się wieczorem po zajedziach szkolnych. Na terenie szkoły jest tylko sprzątaczką.Dziękuje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi w oddziale przedszkolnym przysługuje 35 dni w skali roku. Czy dzielimy go proporcjonalnie, czyli od września do grudnia (12 dni) i od stycznia do sierpnia (23 dni), ponieważ ten nauczyciel przechodzi wraz z uczniami do klasy pierwszej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy logopeda i psycholog w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym prowadzący zajęcia specjalistyczne muszą mieć skończoną oligofrenopedagogike?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe